Menu Zavřít

MPO bude prostřednictvím devíti programů podporovat spotřebitele

29. 12. 2011
Autor: profit

Celkem devět projektů pomůže příští rok s podporou Ministerstva průmyslu a obchodu chránit práva zákazníků. Vedle přímé pomoci spotřebitelům se projekty zaměří na testování výrobků, vzdělávání a na spolupráci s podnikatelskými asociacemi, uvedl ve čtvrtek tiskový mluvčí ministerstva Jiří Sochor.

Foto: Profimedia.cz

O výběru úspěšných projektů rozhodla nezávislá hodnotitelská komise složená ze zástupců ministerstva průmyslu a obchodu, ministerstva financí, Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Hospodářské komory ČR. Přesnou výši podpory na jednotlivé projekty se organizace dozvědí do konce února 2012.

Vedle poradenství a podpory spotřebitelů, kteří se už dostali do sporů s prodejci, se velká část podpořených projektů v příštím roce zaměří na prevenci – tedy na vzdělávání v oblasti spotřebitelských práv, ale třeba i na finanční gramotnost, a to už i na základních školách,“ řekl ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba (ODS).

BRAND24

Podpořené projekty získaly dobré hodnocení především za kvalitně navržené cíle, kterých chtějí dosáhnout. Podmínkou pro poskytnutí dotace zůstává také naplnění cílů projektu a efektivní využití dotačních prostředků v uplynulém roce, pokud nestátní nezisková organizace získala podporu i dřív,“ uvedl Jan Duben, ředitel sekce harmonizace a komunikačních služeb ministerstva průmyslu a obchodu.

Příští rok tak podporu získají projekty „Komplexní služby SČS – pro spotřebitele a korektní trh“ občanského Sdružení českých spotřebitelů, „Spotřebitelské poradenství“ občanského sdružení Asociace občanských poraden, „Rodiče rozumí penězům“ občanského sdružení AISIS, o.s, „Vzdělávání studentů sociální práce v oblasti ochrany spotřebitele a zvyšování finanční gramotnosti obyvatel prostřednictvím internetové aplikace Dluhový labyrint“ občanského sdružení REMEDIUM Praha, „Komplexní řešení témat ochrany spotřebitele s přihlédnutím ke zvyšování konkurenceschopnosti v podnikatelském sektoru“ občanského Sdružení obrany spotřebitelů Jihomoravského kraje, o.s. Dále to jsou „Spotřebitelský diář a finanční vzdělávání pro ZŠ a SŠ“ občanského sdružení Generation Europe, o.s, „Nejste na to sami – proč nepodepsat smlouvu, které nerozumím …“ občanského sdružení Informační centrum občanského sektoru Český Krumlov, „Spotřebitelská práva v praxi“ Občanského sdružení spotřebitelů TEST a také „Časopis dTEST – více nezávislých informací pro spotřebitele“ Občanského sdružení spotřebitelů TEST.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).