Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Motory od Škody Electric budou pohánět obří důlní vozy na Sibiři

26. června 2017, 16:46 - čtk
26. června 2017, 16:46

Plzeňská Škoda Electric a ruská společnost Sibelektroprivod, obě ze skupiny Škoda Transportation, dodají elektrické pohony pro obří důlní vozidla běloruské automobilky Belaz. Výsledkem spolupráce budou vozidla o nosnosti 90 tun, která poslouží v povrchových uhelných, rudných a diamantových dolech zejména v sibiřské části Ruska.

Půjde o kompletní elektrický pohon včetně trakčních měničů a generátoru. „Dodávka prvních sad je plánovaná na první čtvrtletí roku 2018,“ uvedl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. K hlavnímu nárůstu výroby dojde od následujícího roku.
Škoda Electric, výrobce pohonů pro veřejnou dopravu, se tak novou zakázkou vrací k produkci zařízení pro důlní průmysl. V letech 2006 až 2013 například dodala americké společnosti Caterpillar, světové jedničce na trhu těžebních strojů, téměř 700 trakčních motorů pro pohon obřích důlních vozidel, která uvezou až 360 tun nákladu. Tehdy Škoda uvedla, že 100 motorů stálo přes 150 milionů korun.

U zakázky pro Belaz musí vozy sloužit i při teplotách nižších než minus 50 stupňů Celsia a musí dlouhodobě odolávat i velké prašnosti, která je v povrchových dolech běžná. Podle specialisty firmy Viktora Vachaty je o důlní vozidla s nosností 90 tun zájem kromě Ruska také například v zemích Jižní Ameriky, Afriky a v Austrálii.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů; vyrobila jich už více než 14 tisíc. Jezdí ve 30 zemích v Evropě, Asii a v Severní Americe. Podnik ročně utrží mezi pěti až šesti miliardami korun. Kromě různých typů trolejbusů a elektrobusů vyrábí pohony pro elektrická vozidla, trakční motory a hybridní a vodíkové autobusy.

Přečtěte si také:

EGAP dojednal spolupráci s Rusy v jaderné energetice

Škoda Electric dodá 50 trolejbusů pro Rigu

Skupina Škoda Transportation téměř ztrojnásobila zisk na 1,6 miliardy korun



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Zdražil váš dodavatel? Právě teď můžete bezplatně odejít
Jak si vyřídit výpis z katastru nemovitostí online?
Příspěvek na péči může měsíčně dělat i přes 15 000 Kč. Kdo má na něj nárok?
Lucemburčané si odchodem do penze pohorší nejméně
Jak banka rozhodne, jestli vám dá, nebo nedá půjčku?
Auta
Elektrobusy EKOVA Electron s ultrarychlým nabíjením
Seat Tarraco není čistý klon Kodiaqu. K Allspace má blíž (první dojmy)
Srovnání tříválců: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Opel Astra 1.0 Turbo vs Peugeot 308 1.2 PureTech
BMW představuje prototyp nového boxeru s oldschoolovým designem
V Německu na zemní plyn bez mýta
Technologie
Telegram zlepšil jazykovou podporu. Jak aktivovat komunitní český překlad?
Telefony porostou. Příští rok bude nejvíce těch s 6″ displeji a většími
GTA V nikdy nebylo levnější. Hru pro PC můžete mít za hubičku
Honor má nové logo. Podobné jako Huawei, ale v barvách Twilight
Prosincové záplatovací úterý přineslo řešení poškozeného Windows Media Playeru
Hry pro příležitostné hráče