Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Motory od Škody Electric budou pohánět obří důlní vozy na Sibiři

26. června 2017, 16:46 - čtk
26. června 2017, 16:46

Plzeňská Škoda Electric a ruská společnost Sibelektroprivod, obě ze skupiny Škoda Transportation, dodají elektrické pohony pro obří důlní vozidla běloruské automobilky Belaz. Výsledkem spolupráce budou vozidla o nosnosti 90 tun, která poslouží v povrchových uhelných, rudných a diamantových dolech zejména v sibiřské části Ruska.

Půjde o kompletní elektrický pohon včetně trakčních měničů a generátoru. „Dodávka prvních sad je plánovaná na první čtvrtletí roku 2018,“ uvedl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. K hlavnímu nárůstu výroby dojde od následujícího roku.
Škoda Electric, výrobce pohonů pro veřejnou dopravu, se tak novou zakázkou vrací k produkci zařízení pro důlní průmysl. V letech 2006 až 2013 například dodala americké společnosti Caterpillar, světové jedničce na trhu těžebních strojů, téměř 700 trakčních motorů pro pohon obřích důlních vozidel, která uvezou až 360 tun nákladu. Tehdy Škoda uvedla, že 100 motorů stálo přes 150 milionů korun.

U zakázky pro Belaz musí vozy sloužit i při teplotách nižších než minus 50 stupňů Celsia a musí dlouhodobě odolávat i velké prašnosti, která je v povrchových dolech běžná. Podle specialisty firmy Viktora Vachaty je o důlní vozidla s nosností 90 tun zájem kromě Ruska také například v zemích Jižní Ameriky, Afriky a v Austrálii.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů; vyrobila jich už více než 14 tisíc. Jezdí ve 30 zemích v Evropě, Asii a v Severní Americe. Podnik ročně utrží mezi pěti až šesti miliardami korun. Kromě různých typů trolejbusů a elektrobusů vyrábí pohony pro elektrická vozidla, trakční motory a hybridní a vodíkové autobusy.

Přečtěte si také:

EGAP dojednal spolupráci s Rusy v jaderné energetice

Škoda Electric dodá 50 trolejbusů pro Rigu

Skupina Škoda Transportation téměř ztrojnásobila zisk na 1,6 miliardy korun



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Jak poznat české padělané bankovky a koruny?
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Auta
Opel Combo Life je zajímavá alternativa k MPV (české ceny +…
Jaguar E-Type, Range Rover a Land Rover Series I: Za volantem britských klasiků
Práva poškozených při dopravní nehodě: Krácení odškodnění pro nepřivolání policie
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Technologie
Je Windows 10 build 17763 finální vydání? Novinky na všech „insiderských“ úrovních
Půjčujete si od rodiny a přátel? 3 důvody, proč raději ne!
AMD vydalo 45W mobilní Ryzeny s grafikou Vega. Notebooky s nimi ale zatím chybí
Tržní podíly výrobců GPU za Q2 2018: Aktualizace, údaje pro Radeony byly chybné
12. Mezinárodní den proti DRM. Kampaň upozorňuje na negativní dopady ochran
Hry pro příležitostné hráče