Menu Zavřít

Monopol direct mailu

13. 12. 2004
Autor: Euro.cz

Naše Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu jako profesní sdružení sleduje projednávání novely zákona o poštovních službách a je znepokojena současným vývojem. Zařazení tzv. direct mailu do poštovního monopolu, které již schválila Poslanecká sněmovna (viz Profit č.

45/2004) , podle našeho názoru poškozuje nově vzniklý konkurenční trh poštovních služeb a negativně ovlivní ceny directmailových služeb na trhu. Kromě toho jde o rozšíření monopolu, což je opakem evropských liberalizačních trendů a negací myšlenek evropské směrnice o poštovních službách. Domníváme se, že Česká pošta má jiné možnosti, jak optimalizovat své služby a finanční zdroje pro zajištění univerzální poštovní služby, které vyplývají ze zákona. N ebude-li mít Česká pošta monopol na zasílání direct mailů, stejně zůstane ještě řadu let (díky své propracované infrastruktuře) dominantním operátorem této služby na trhu a bude-li své služby dále zkvalitňovat v souladu s požadavky trhu, může jím být velmi dlouhou dobu. Naopak monopolizace povede k růstu cen a omezení počtu reklamních sdělení, což negativně ovlivní jak tržby klientů České pošty, tak i nakonec pošty samotné.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).