Mondelez mění vedení. Výrobce cukrovinek povede Dirk Van de Put

02. srpna, 16:33 - čtk
02. srpna, 16:33

Dlouhodobou generální ředitelku amerického výrobce cukrovinek Mondelez Irene Rosenfeldovou nahradí ve funkci stávající šéf kanadského producenta mražených výrobků McCain Foods Dirk Van de Put. Společnost v poslední době trápí přesun poptávky po zdravějších typech sladkostí a pokles příjmů, který ve druhém čtvrtletí přesáhl pět procent, píše list Financial Times. Akcie společnosti Mondelez, které letos ztratily 1,6 procenta, na zprávu zareagovaly krátkodobým růstem o 2,5 procenta.

Irene Rosenfeldová, která firmu vede od roku 2006, tak od listopadu zůstane jen předsedkyní správní rady. Zde bude působit do března 2018, kdy plánuje odchod do důchodu. Poté tuto roli převezme Dirk Van de Put.

Výrobci sušenek Oreo a čokolád Cadbury a Milka se v poslední době nedaří zvyšovat marže a prodeje, neboť spotřebitelé přesouvají poptávku směrem ke zdravějším snackům. Takzvané organické tržby firmy, které jsou klíčovým ukazatelem tohoto sektoru, ve druhém čtvrtletí meziročně klesly o 2,7 procenta a její celkové příjmy stáhly dolů o pět procent na 5,98 miliardy dolarů (132 miliard korun).

Akcie Mondelez

Mondelez International Chart

Pokles příjmů byl citelný zejména v Severní Americe, na druhém největším trhu firmy. Činil 8,5 procenta a sestupný trend dále pokračuje. V Evropě, která je pro Mondelezu jedničkou, prodeje spadly o 5,3 procenta. Společnost uvádí, že za valnou částí propadu mohou červnové kybernetické útoky.

Mondelez uskutečňuje plán snižování nákladů, jehož cílem je snížit do konce roku 2018 náklady o tři miliardy dolarů. Prodejní a administrativní náklady ve čtvrtletí klesly o 13 procent.

Firma se v roce 2012 oddělila od potravinářské skupiny Kraft. Působí ve 165 zemích světa, včetně České rrepubliky, kde je jedničkou ve výrobě a prodeji sušenek a čokoládových cukrovinek. Do jejího portfolia patří světové značky, především čokoláda Milka, sušenky Oreo, BeBe Dobré ráno (belVita) a bonbony Halls, a dále také značky Brumík a TUC či na lokálním trhu známé značky Fidorka, Figaro, Kolonáda, Miňonky a Zlaté. V Česku má továrny v Opavě, Lovosicích a Mariánských Lázních.

Přečtěte si také:

Nestlé vs. Mondelez: souboj obrů o „čokoládové prsty“ pokračuje

Solit a vydělávat. Potravináři si hýčkají nezdravé hotovky

Plánovaná čínská kontrola dovozu potravin sjednotila EU, USA a další exportéry


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít