Mondelez mění vedení. Výrobce cukrovinek povede Dirk Van de Put

02. srpna, 16:33 - čtk
02. srpna, 16:33

Dlouhodobou generální ředitelku amerického výrobce cukrovinek Mondelez Irene Rosenfeldovou nahradí ve funkci stávající šéf kanadského producenta mražených výrobků McCain Foods Dirk Van de Put. Společnost v poslední době trápí přesun poptávky po zdravějších typech sladkostí a pokles příjmů, který ve druhém čtvrtletí přesáhl pět procent, píše list Financial Times. Akcie společnosti Mondelez, které letos ztratily 1,6 procenta, na zprávu zareagovaly krátkodobým růstem o 2,5 procenta.

Irene Rosenfeldová, která firmu vede od roku 2006, tak od listopadu zůstane jen předsedkyní správní rady. Zde bude působit do března 2018, kdy plánuje odchod do důchodu. Poté tuto roli převezme Dirk Van de Put.

Výrobci sušenek Oreo a čokolád Cadbury a Milka se v poslední době nedaří zvyšovat marže a prodeje, neboť spotřebitelé přesouvají poptávku směrem ke zdravějším snackům. Takzvané organické tržby firmy, které jsou klíčovým ukazatelem tohoto sektoru, ve druhém čtvrtletí meziročně klesly o 2,7 procenta a její celkové příjmy stáhly dolů o pět procent na 5,98 miliardy dolarů (132 miliard korun).

Akcie Mondelez

Mondelez International Chart

Pokles příjmů byl citelný zejména v Severní Americe, na druhém největším trhu firmy. Činil 8,5 procenta a sestupný trend dále pokračuje. V Evropě, která je pro Mondelezu jedničkou, prodeje spadly o 5,3 procenta. Společnost uvádí, že za valnou částí propadu mohou červnové kybernetické útoky.

Mondelez uskutečňuje plán snižování nákladů, jehož cílem je snížit do konce roku 2018 náklady o tři miliardy dolarů. Prodejní a administrativní náklady ve čtvrtletí klesly o 13 procent.

Firma se v roce 2012 oddělila od potravinářské skupiny Kraft. Působí ve 165 zemích světa, včetně České rrepubliky, kde je jedničkou ve výrobě a prodeji sušenek a čokoládových cukrovinek. Do jejího portfolia patří světové značky, především čokoláda Milka, sušenky Oreo, BeBe Dobré ráno (belVita) a bonbony Halls, a dále také značky Brumík a TUC či na lokálním trhu známé značky Fidorka, Figaro, Kolonáda, Miňonky a Zlaté. V Česku má továrny v Opavě, Lovosicích a Mariánských Lázních.

Přečtěte si také:

Nestlé vs. Mondelez: souboj obrů o „čokoládové prsty“ pokračuje

Solit a vydělávat. Potravináři si hýčkají nezdravé hotovky

Plánovaná čínská kontrola dovozu potravin sjednotila EU, USA a další exportéry


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
Retro: Ostré hatchbacky jsou s námi skoro 50 let. VW Golf…
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude hlavně autonomní vozy
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Technologie
Češi milují Škodovky víc než kdy dřív. Letos jich objednali už přes 100 000
IBM vydalo servery s prvními procesory Power9. Mají 16, 20 a 22 jader a takty do 3 GHz
AMD má možná „superAPU“ s HBM2 a 1792 shadery. Kolem je ale hodně otazníků
Cnews FM #173: O mobilech ve školách, Amazonu a digitalizaci [podcast]
Seznámení s routerem Asus RT-AC86U (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče