Mitsubishi přiznala manipulace při testech se spotřebou paliva

20. dubna 2016, 11:15 - čtk
20. dubna 2016, 11:15

Japonská automobilka Mitsubishi Motors našla důkazy, že její zaměstnanci podváděli u některých modelů při testech, které mají zjistit spotřebu paliva. Manipulace se týká asi 625 tisíc vozů, jsou mezi nimi hlavně modely, které pro Mitsubishi dodával konkurenční Nissan Motor. Ten na nesrovnalosti přišel.

Šéf automobilky Tecuro Aikawa se na tiskové konferenci omluvil všem zákazníkům. Oznámil rovněž, že firma zatím pozastavila výrobu a prodej modelů, kterých se manipulace dotýká. Jsou to modely eK a eK Space a Dayz Roox, tedy tzv. minivozy, což jsou vozy s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů, které jsou oblíbené hlavně díky nízké spotřebě. Problém se vztahuje na vozy vyrobené od března 2013.

Problém byl odhalen, když Nissan upozornil na nesrovnalosti v údajích. Mitsubishi proto provedla interní kontrolu a zjistila, že údaje o tlaku v pneumatikách byly zfalšovány, aby spotřeba vypadala lépe, než ve skutečnosti je. Automobilka nyní zjišťuje, zda byly údaje upravené také u automobilů prodávaných v zahraničí.

„Budeme zjišťovat, proč se tak stalo a zabráníme opakování,“ prohlásil Aikawa. „Budeme informovat naše zákazníky. Cítím se strašně, že dostali špatná čísla,“ dodal. Zatím není jasné, jak hodně byly údaje o spotřebě upraveny.

Mitsubishi se již několik let snaží získat zpět důvěru zákazníků, o kterou přišla po skandálu s defekty na počátku tohoto století. Skandál vypukl poté, co se ukázalo, že automobilka od 70. let zatajovala problémy svých vozů, jako selhávání brzd, spojky či vadných palivových nádrží.

Zpráva od Mitsubishi přichází v době, kdy automobilový průmysl čelí zvýšeným kontrolám kvůli skandálu Volkswagenu s podváděním při emisních testech. Volkswagen loni přiznal, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se skandál týká zhruba 11 milionů naftových aut.


Čtěte dále:

Auta „bez řidiče“ nepotřebují světla, vidí i potmě

Apple pracuje v Německu na projektu elektrického auta

Prodeje Volkswagenu navzdory vyššímu odbytu v Číně klesly

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít