Menu Zavřít

MÍSTO STŘELBY MÓDA

18. 9. 2001
Autor: Euro.cz

Trojrozměrná technologie pro pohodlí zákazníků

Pro ty, kterým se protiví nakupovat šaty ve zmatku obchodních domů a tlačit se ve frontě na zkušební kabiny, se stalo nakupování on-line skoro spásou. Jenže výhoda pohodlí nesla i nevýhodu: nakoupené šaty často neseděly tak, jak by bývaly měly. Dnes se zdá, že tento zápor se snad konečně odboural.

Americká softwarová firma Broderbund ve spolupráci časopisem Cosmopolitan a společností Canada s Public Technologies Multimedia v nedávné době uvedla na trh program Cosmopolitan Fashion Makeover, který stojí necelých 50 dolarů a umož ňuje zákazníkům, aby si vyzkoušeli on line nabídku obchodního domu Macy. Ta zahrnuje i nejnovější kolekce od předních světových módních návrhářů, jako jsou například Liz Claiborne, Esprit, Carole Little a I. N. C.

Podobné produkty sice již na svých webových stránkách nabízejí i někteří jiní prodejci, ale podle informací tiskových agentur nejsou zdaleka tak dokonalé jako software firmy Brodebund. Například na domovské stránce firmy Land s End mají zákazn íci možnost vytvořit si virtuální kopii své postavy a vyzkoušet si na ní vybrané oblečení z katalogu, nabídka však nezahrnuje okrajové velikosti, modely nejsou trojrozměrné a nejsou schopné otáčet se o 360 stupňů.

Nový program s patentovaným názvem My Virtual Model využívá technologie trojrozměrného obrazu. Uživatelé si mohou vybrat jeden z několika hlasů, který je pak provází celým programem. „Myslete si, že virtuální modelka je vaše druhé elektronické já, naléhá hlas.

Kupující nejprve zadá své míry. Program pak vytvoří a zobrazí počítačovou verzi těla oblečeného v jednoduchém spodním prádle. Zadané údaje lze chránit heslem, což se jistě může líbit stydlivým zákazníkům. Jim přijde vhod i to, že se tak z ablokuje tlačítko „Svléknout . Virtuální modelka se může otáčet o 360 stupňů, což umožňuje prohlédnout si vybrané oblečení ze všech úhlů. Aby zákazník měl skutečně dojem, že na obrazovce je právě on, může na postavu modelky dodat nascanovanou fotog rafii vlastního obličeje.

Když si zákazník vymodeluje svoje druhé já, může začít hra na módu. Program přenese tělo na domácí stránku časopisu Cosmopolitan, odkud vede několik cest. Zákazník může jít do oblasti Zalichoťte své postavě, kde najde krejčovské tipy na to, v jakém oblečení bude vypadat nejlépe. Uživatelé, kteří už mají tyto informace, půjdou pravděpodobně přímo do zkušební kabinky.

Tam program klientovi nabízí postupně menu pro různé kategorie oblečení a doplňků. Když si vybere konkrétní kus, může si ho zkusit na svém digitálním těle, aby se přesvědčil, jak mu bude slušet. Je-li výsledek uspokojivý, může si zákazník model vyfotografovat, uložit na hard disk a poslat e-mailem rodině a přátelům. Samozřejmě když klikne myší na vybraný model, zjistí hned všechny jeho parametry: kdo ho navrhl, jaká je to velik ost, kolik zaplatí a především, zda je vybrané zboží na skladě. Vzhledem k tomu, že někteří výrobci mají vlastní standardy pro velikosti, program konvertuje konkrétní výrobcovy míry na běžné standardy. Tlačítko Vlož do nákupního košíku je finále virtuálního zkoušení a nákupu. Když se stiskne tato klávesa, program klienta automaticky přenese do virtuálního obchodního domu Macy s (www.macys.com).

Kupující mohou míchat a vybírat množství různých částí oblečení, včetně bot a tašek. Stránka nabízí vhodné oblečení pro každou příležitost, od obchodních schůzek po odpočinkové víkendy. Pro ty, kteří se obávají, že móda z programu bude br zo zastaralá, jsou sezonní updaty s novým zbožím zdarma k dispozici na webové stránce Cosmopolitanu (www.fashionmakeover.com).

Podoba programu dokazuje, že na jeho vývoji se nemalou měrou podílel ten, kdo rozumí módě - časopis Cosmopolitan. Nejen proto, že jednou ze služeb je nabídka módních rad od redaktorů časopisu, ale módní tipy se objevují na obrazovce v malých boxech i během nakupování. Také vzhled obrazovky s měkkými pastelovými barvami připomíná layout časopisu. Pokud má zákazník zájem, může si dokonce vytisknout vlastní titulní stranu Cosmopolitanu s obrazem digitálního dvojníka.

BRAND24

Podmínky pro instalaci softwaru Cosmopolitan Fashion Makeover splňuje dnes téměř každý počítač: musí mít minimálně 32 megabytů RAM paměti, i když se lépe pracuje s 64 megabyty. Dále je nezbytný 1 megabyt VRAM paměti a nutná je SVGA video karta, která zajistí správnou a skutečnosti odpovídající barevnou škálu. Samozřejmá je rovněž CD-ROM mechanika. Cosmopolitan Fashion Makeover je možné zakoupit rovněž ve standardní verzi, která nabízí méně služeb než luxusní verze a stojí o deset dolarů méně.

Software Cosmopolitan Fashion Makeover je cíleně orientován na ženy starší osmnácti let, neboť této demografické skupině dosud výrobci softwaru nevěnovali tolik pozornosti jako mužům. Ať už si program dělá jakkoliv velké ambice, bezpochyby je lepší, kdy ž se trojrozměrná technologie používá na módu než na střílení v akčních hrách, dodávají k tomu američtí obchodníci s módou.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).