Menu Zavřít

Místo lyží šly na odbyt squashové rakety

2. 4. 2007
Autor: Euro.cz

Na špatnou zimu doplatily mimo jiné i prodejny sportovních potřeb a zimního oblečení. Lyže, snowboardy nebo teplé kombinézy se dobře prodávaly N kolem Vánoc, dokud lidé věřili, že zima ještě přijde. Když se ale ani v prvních týdnech letošního roku nedostavila, zaměřili spotřebitelé své nákupní choutky jinam.

Na špatnou zimu doplatily mimo jiné i prodejny sportovních potřeb a zimního oblečení. Lyže, snowboardy nebo teplé kombinézy se dobře prodávaly N kolem Vánoc, dokud lidé věřili, že zima ještě přijde. Když se ale ani v prvních týdnech letošního roku nedostavila, zaměřili spotřebitelé své nákupní choutky jinam. Podle mluvčí obchodního řetězce Tesco Stores ČR Jany Matouškové se nejvíc snížil prodej lyží, lyžařské obuvi, sáněk a bobů. „Zatímco v prosinci zájem zákazníků o zimní sportovní vybavení trval, pokles jsme zaznamenali v lednu a v únoru. Prodeje zvedl občasný sníh, který se na horách objevil, nicméně letošní zima se od té minulé z hlediska prodejů výrazně liší,“ potvrzuje Matoušková. Nižší prodej lyží letos zaznamenala také síť sportovních prodejen Gigasport.

Podle mluvčího společnosti Davida Šedivého ale v zimních měsících naopak vzrostl prodej jiného sportovního zboží. „Potvrdilo se, že Češi chtějí sportovat za každé situace. Poklesy, které nastaly v sortimentu zimních sportů, nahradily naopak nárůsty až o 35 procent v oddělení cyklistiky, turistiky a outdooru,“ vysvětluje Šedivý.

BRAND24

V oddělení Gigasportu zaměřeném na inline brusle a doplňky vzrostl podle něj letos obrat dokonce šestinásobně. „Stejně tak i nárůsty v oddělení squashe či fitness dokazují, že český zákazník se chce hýbat a zimní sporty nahradil alternativními aktivitami,“ podotýká Šedivý. Kvůli výraznému poklesu poptávky letos obchodníci odstartovali zimní výprodeje dříve než v předchozích letech. V některých prodejnách bylo možné hned po Novém roce koupit lyže s téměř 50procentní slevou.

Loni přitom zimní výprodeje začaly většinou až na přelomu ledna a února. Tuzemští výrobci zimního oblečení a sportovního zboží sice letošní teplou zimu zatím na tržbách příliš nepocítili, někteří se však obávají toho, že obchodníci kvůli neprodaným zásobám od nich letos nakoupí méně tohoto zboží na příští sezonu.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).