Menu Zavřít

Metro AG prodá hypermarkety Real, zaměří se pouze na velkoobchody

14. 9. 2018
Autor: Profimedia.cz

Německý obchodník Metro AG, který v Česku provozuje velkoobchody Makro, prodá svou maloobchodní divizi Real a s ní spojené aktivity. Nadále se firma chce zaměřit pouze na velkoobchody. Společnost již prodala své obchodní domy Kaufhof a osamostatnila prodejce spotřební elektroniky Ceconomy.

Představenstvo firmy rozhodlo, že zahájí proces prodeje divize Real. Firma Metro se snažila prodat hypermarkety Real již v minulosti, nepodařilo se jí však najít kupce pro divizi, která v minulém čtvrtletí zaznamenala ztrátu a její tržby klesly o 7,2 procenta. Společnost z toho částečně vinila dřívější termín Velikonoc a neobvykle teplé počasí.

Real má 282 obchodů a 34 tisíc zaměstnanců a v posledních letech se snažila rozvinout i prodej přes internet. Objednávky z internetu se nyní na celkových tržbách podílejí dvěma procenty.

Generální ředitel Olaf Koch v posledních letech směruje konglomerát kdysi aktivní v mnoha oblastech jen na velkoobchodní aktivity. Tato strategie však zatím nepodpořila cenu akcií Metra, které klesly zvláště v dubnu, kdy firma zhoršila výhled kvůli slabému výkonu v Rusku.


O zájmu česko-slovenských miliardářů čtěte více:

Převzetí Metra aneb Jak česko-slovenští dravci nahrazují německou podnikatelskou dynastii

 Obchod řetězce Metro v ruské Samaře


Zahraniční hráči se německému trhu s potravinami, kterému dominují diskonty Aldi a Lidl, vyhýbají od roku 2006, kdy se ze země stáhl americký Walmart. Z prodeje svých obchodů firmě Metro, která je pak přejmenovala na Real, vykázal Walmart ztrátu ve výši jedné miliardy dolarů (21,8 miliardy korun). Někteří pozorovatelé spekulují, že zájem o prodejce potravin v Německu by mohl mít Amazon, pro kterého je Německo druhým největším trhem po USA a loni koupil supermarkety Whole Foods, napsala agentura Reuters.

Společnost EP Global Commerce (EPGC) miliardářů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče se minulý měsíc dohodla na koupi podílu 7,3 procenta v Metru od společnosti Franz Haniel & Cie a má opci na koupi zbývajícího 15procentního podílu Hanielu v Metru.

Společnost Metro AG byla založena v roce 1964 a je čtvrtou největší maloobchodní firmou v Evropě. Loni se od ní oddělila do samostatné firmy nazvané Ceconomy její divize spotřební elektroniky Media-Saturn, která je evropskou jedničkou mezi prodejci elektroniky. Od roku 1997 Metro působí i v České republice, kde provozuje velkoobchody Makro Cash & Carry ČR.

BRAND24

Přečtěte si také:

Maloobchodní tržby zrychlily růst na na 5,6 procenta. Znovu k tomu výrazně přispěly e-shopy

Čínský konkurent Křetínského a Tkáče. Fosun chce koupit podíl ve firmě Metro

Český potravinový zmar: nejlevnější točeňák, zelí i rybí prsty kupujte u sousedů

Uzeniny v českém supermarketu, ilustrační foto


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).