Metr ledu za 100 tisíc

28. dubna 2008, 00:00 - Zdeněk Janda
28. dubna 2008, 00:00

REKLAMA V HALÁCH - Sponzorování hokejového týmu nemusí sloužit pouze ke zviditelnění vaší firmy. Kluby pro své chlebodárce pořádají nejrůznější akce, na kterých si při troše šikovnosti můžete dohodnout nové kontrakty.

Chcete být v rámci byznysu hokejové extraligy vidět? Nejlepší řešení pro vás je umístění loga své firmy buď na ledové ploše, mantinelech nebo na dresech hráčů. A v moderních arénách se naskýtají i další možnosti – třeba na prstenci pod stropem nebo přímo na obří kostce.

BPA to má pod palcem

Ta nejlukrativnější místa má pro partnery celé extraligy vyhrazena firma BPA, hlavní marketingový partner české elitní soutěže. Ovšem také pro sponzory klubů se nabízí poměrně velký prostor. I když byste řekli, že současný led už je pomalovaný tak, že lidé při letmém pohledu na něj se v nepřehledné směsici reklam ztrácejí, zájem o tuto reklamní plochu je pořád značný. „U nás ve Slavii se za metr čtvereční na ledu platí zhruba 100 tisíc korun, za metr na mantinelu je to 150 tisíc,“ prozrazuje Ladislav Blažek, obchodní manažer mistrovského týmu HC Slavia Praha.

Mezi atraktivní místa na zviditelnění se rovněž řadí hráčské dresy. U nich je výhoda, že hokejisté jsou vidět i na hřištích soupeřů, navíc se pravidelně fotografie ze zápasů objevují v médiích. I tady platí zásada – čím viditelnější místo, tím více peněz. Podle hrubých odhadů musí generální partner extraligového klubu zaplatit až dvacet milionů korun ročně. A okolo deseti milionů zaplatíte za to, aby logo vaší firmy zabralo nejlukrativnější místo na dresu.

Na staré fotky zapomeňte

Představitelé firem si pak dávají velký pozor na to, aby na stránkách deníků vycházely při reportážích ze zápasů aktuální fotografie daných dresů. Pokud firma utratí za prezentaci miliony a druhý den vyjde rok stará fotka s logy úplně jiných firem, hned následují rozezlené telefonáty manažerům klubů. Ti pak zase bombardují se stížnostmi dané médium.

Většina klubů sbírá sponzorské příspěvky opravdu od těch nejnižších částek. Stačí kontaktovat konkrétní obchodní manažery jednotlivých klubů (odkazy jsou na internetových stránkách týmů) a dozvíte se další informace. Největší zájem po mistrovské sezoně bude směřovat ke Slavii.

„Rozhodně jen kvůli tomu, že jsme vyhráli, nezvýšíme ceny. Našich stálých partnerů si vážíme, takže toho nechceme zneužívat. Spíš jde o to, že do nových smluv budeme chtít zakomponovat vyšší bonusy za postup do čtvrtfinále, semifinále a finále play-off,“ prozrazuje manažer Blažek.

A pokud se stanete partnerem některého klubu, jaké z toho pro vás plynou výhody? Zviditelnění, vstupenky na utkání, nejrůznější akce s hráči. Pokud máte zájem o prezentaci na více místech (třeba na ledě, na kostce nad ledem i na dresech), tak jsou pro vás kluby připraveny nachystat slevové balíčky.

Obchody na golfu

„O své obchodní partnery se pečlivě staráme. Nejde jenom o to inkasovat peníze. Musejí mít pocit, že i oni z toho něco mají,“ říká Luboš Koželuh, plzeňský generální manažer. „Především v menších regionech si musíte podnikatele hýčkat. To není jako v Praze, kde je firem spousta,“ dodává Miroslav Vaněk, šéf Karlových Varů.

Pro podnikatele se nabízejí i další možnosti. Jakmile se dostanou do společnosti ostatních sponzorů, mohou navázat cenné obchodní kontakty. „Seznámí se s důležitými lidmi ve své branži. Ne nadarmo se říká, že nejlepší informace zjistíte při partičce golfu. A ono to tak opravdu funguje,“ říká obchodní manažer Slavie Blažek.

Hlavně z tohoto důvodu klub během sezony pořádá pro sponzory spoustu akcí. Důvod je jasný – nejen aby se u nich vypěstoval pocit sounáležitosti s klubem, tedy takzvaný klubismus, ale především aby obchodníci měli možnost navzájem se lépe poznat.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít