Mercedes třídy S - tichý majestát

28. dubna 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový, auta@profit.cz
28. dubna 2003, 00:00

Auto - reprezentaceLimuzína, která odnaučí práskat dveřmi. Má totiž pneumatické dovírání.Automobil pro předsedy vlád, nejvyšší bankovní manažery nebo majitele opravdu těch velkých a prosperujících společností. Jeho klasikou je polstrování ve světlé kůži a čtyřlitrový motor.

Auto - reprezentace

Limuzína, která odnaučí práskat dveřmi. Má totiž pneumatické dovírání.

Automobil pro předsedy vlád, nejvyšší bankovní manažery nebo majitele opravdu těch velkých a prosperujících společností. Jeho klasikou je polstrování ve světlé kůži a čtyřlitrový motor. Ačkoliv pohonná jednotka akceleruje dvoutunový vůz na stovku za sportovních sedm vteřin a propůjčuje mu maximálku až 250 km/h, nedonutí Mercedes S 400 alespoň trochu vyspělého šoféra k jakýmkoli laciným kouskům na křižovatkách nebo při předjíždění. Nemá to zapotřebí, protože na téhle limuzíně JE vidět, co asi umí. Interiér je prošpikován technickými finesami. Například pneumatickým dohušťováním bočních polštářů předních sedadel vždy proti působení odstředivých sil v zatáčkách. Nebo startováním a zhasínáním motoru tlačítkem na řadicí páce, přičemž elektronice vozu stačí pouhá přítomnost klíče/čipu - není třeba s ním kroutit v zámku. Stejně tak auto pozná držitele klíče už při příchodu a odemkne mu. Podobně výsostné jsou i jízdní vlastnosti nejvyšší třídy limuzín Mercedesu. V tom lze ale spatřovat také největší nebezpečí těchto vozů: nadpozemsky odhlučněný a vzduchem odpružený kokpit dokáže subjektivně snížit dojem ze skutečné rychlosti až o polovinu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víkend bude plný prázdnin: trošku volna a více času
Servisní prohlídka auta na zimu: Kolik stojí a na co se zaměřit
Dlouhá cesta do práce? I na dojíždění a stěhování existuje příspěvek
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Auta
Bateriová revoluce? Toshiba má akumulátor, který se nabije…
Opel Insignia GSi sice nemá šestiválec, ale na Ringu je o 12 sekund rychlejší než OPC
XF Sportbrake vrací Jaguar do hry velkých ředitelských kombíků
Zaspí silničáři i letos? Časem by mohlo být každoroční překvapení ze sněhu minulostí
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit. Vznikne pouze 30 exemplářů
Technologie
Nejsme napojení na ruskou vládu, říká Kaspersky a poskytne důkaz
Opustí AMD s GPU továrny GlobalFoundries? Čipy Navi na 7 nm má prý vyrábět TSMC
Bixby 2.0: hlasový asistent Samsungu se rozšíří i do ostatních zařízení, půjde přes něj ovládat ledničku
Google Pixel 2 je v Česku, ale stojí pořádný balík
Logitech MX Master 2S: jak jednou myší ovládat tři počítače (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít