Mercedes-Benz E Cabrio: kabriolet, jemuž nevadí mráz

11. ledna 2010, 13:03 - Erich Handl
11. ledna 2010, 13:03

Ani leden nezastaví fajnšmekry ve výběru kabrioletu pro jízdu na jarní golfový turnaj. Do prodeje jde 11. ledna dvoudveřový Mercedes-Benz třídy E Cabrio – manažerský vůz s látkovou střechou, který garantuje komfort i v nejtužších mrazech.

Autor: Mercedes-Benz

Střecha nového mercedesu se plně ­automaticky otevře a zavře během 20 sekund, a to dokonce během jízdy do rychlosti 40 km/h. Uložena je za zadní dělicí stěnou. Od zavazadlového prostoru ji dělí roletka, kterou je možné v případě uzavřené střechy přesunout do polohy zvětšující prostor pro zavazadla o 90 litrů na celkových 390 litrů. Do sériové výbavy vozu patří průvlak propojující kabinu se zavazadlovým prostorem.

Díky akustické střeše je prý tento mercedes jeden z nejtišších vozů v segmentu čtyřsedadlových prémiových kabrioletů s látkovou střechou. Kryt je údajně odolný vůči vodě i větru a bez omezení je schopen očisty v mycí lince. Silná látková střecha má tepelnou izolaci, která umožňuje ­kabriolet provozovat i v zimních podmínkách.

AIRCAP PROTI TURBULENCÍM
Mercedes novým kabrioletem navázal na tradice. Právě tato značka použila v roce 1989 v modelové řadě SL vůbec poprvé na světě vzduchovou zástěnu. Komfort jízdy v otevřeném voze se dále zvýšil v roce 2004 zavedením vyhřívání zátylku zvaným Airscarf. Nyní přichází další světová novinka: automatická větrná zástěna AirCap, která se po stisknutí ovladače vysune a přispěje prý k výraznému potlačení turbulencí v prostoru pro posádku kabrioletu.

Průkopnickou roli přebírá model třídy E i v oblasti pohonu: Nové naftové a ben­zinové agregáty s přímým vstřikem paliva prý kombinují jejich vysokou účinnost se suverénním výkonem. Příkladně nízká spotřeba byla docílena nejenom novými motory, ale podílela se na ní řada dalších opatření. K nim patří například regulace čerpadel určených pro posilovač řízení a pro dopravu paliva v závislosti na aktuální potřebě, použití pneumatik se sníženým valivým odporem, řízení funkce generátoru podle jízdní situace a palubního napětí nebo příkladně vyřešená aerodynamika.

Nový kabriolet má množství bezpečnostních inovací, které se u mercedesu očekávají. K zvláštnostem dvoudveřového vozu patří ochrana při převrácení, dvojicí přídavných trubek zesílené střešní A-sloupky a upravené sloupky B. Jako první kabriolet Mercedesu má novinka také hlavové airbagy. Cena auta nebyla do uzávěrky tohoto vydání známa.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Transcend RDC2: multifunkční čtečka karet pro smartphony (vyzkoušeno)
Messenger už nebude tak brutálně masakrovat fotky. Novým limitem je 4k
4K, HDR a 5× větší úhlopříčka, než má vaše televize. Nový projektor od BenQ stojí jen 40 000 Kč
Panelové prostředí pro aplikace ve Windows žije. Možná si ho brzy osaháme
Vznikl velký výrobce procesorů ARM pro servery, Marvell a Cavium se spojí za 6 miliard $
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít