Menu Zavřít

Mediální agentury popírají kartel

15. 9. 2008
Autor: Euro.cz

Pro podezření z kartelové dohody začal minulý týden Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na podnět advokáta Radka Pokorného vyšetřovat mediální agentury Medea, OMD Czech a Media Veiw.

Přední mediálky nepopírají a nikdy nepopíraly vzájemnou spolupráci, ale odmítají tvrzení, že postupovaly nezákonně.

BRAND24

Ředitelka Medea PR Daniela Rázková upozorňuje, že na trhu operuje podobných nákupních sdružení celá řada. „Můžeme zmínit nákupní pool Group M s agenturami MediaCom, Mediaedge:cia a MindShare. Další skupinou je Magna Global se společnostmi Universal McCann, Initiative Media a PanMedia Western. Antimonopolní úřad by měl měřit všem hráčům na trhu stejným metrem,“ říká Rázková. „Vždy jednáme ve prospěch našich klientů a nedopustili jsme se žádného nezákonného jednání. V této souvislosti také sdělujeme, že pracovníci ÚOHS si po objasnění situace neodnesli žádné dokumenty, které by se týkaly vztahů Medey s klienty,“ dodává.

Podle Rázkové není v této chvíli jasné, proč se ÚOHS začal v daném okamžiku zajímat pouze o jediné nákupní sdružení Media View. Nákupní sdružení na trhu mediálních agentur totiž v Česku, stejně jako v jiných evropských zemích, fungují již celou řadu let. Doposud ovšem bez jakýchkoli, třeba jen útržkovitých negativních komentářů nejen ze strany ÚOHS, ale i dalších příslušných státních úřadů.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).