Mazda 6: nový kombík pro náročné podnikatele

18. června 2009, 00:00 - Erich Handl
18. června 2009, 00:00

K faceliftovanému manažerskémukombíku Mazda 6 letos výrobce nabídl silný turbodiesel, který má uspokojit i na výkon náročné podnikatele. Profit vyzkoušel vůz, který se prodává v této motorizaci od 873 900 korun.

Autor: Mazda

Mazda 6 představuje vrcholnou nabídku japonské automobilky už sedm let. Loni prošel tento vůz střední třídy, jenž konkuruje například VW Passatu, Toyotě Avensis nebo Opelu Insignia, designovou proměnou. Auto dostalo mírně konzervativní střih, zůstal tvrdší podvozek, příjemný interiér s měkčenými plasty a velký vnitřní prostor s mohutným kufrem.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model - Mazda 6 2,2 MZR-CD 185 k

  • *typ vozu - pětimístný kombík motor - vznětový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 136 kilowattů max. rychlost - 216 km/hod zrychlení 0-100 - 8,5 sekundy spotřeba - 5,7 l/100 km kufr - 519/1751 litrů cena (základ) - 873 900 Kč Na začátku našich testovacích jízd jsme ocenili palubní desku, podle našeho názoru přehlednější než v předešlé verzi. Jsou na ní velké ovladače a imitace dřeva navozující dojem exkluzivity. Zarazila nás ale nutnost proklikat se složitě k některým funkcím. K přeladění stanice rádia či zjištění spotřeby stačí ve většině aut jedno zmáčknutí ovladače, ne tak v Mazdě 6. Na rozdíl od jiných kombíků má Mazda 6 dobře vyřešený kufr. Páté dveře nemají žádnou hranu, která by bránila nakládání. Opěradla zadních sedadel se sklápějí lehce a v horizontální poloze vytvoří rovnou plochu s dnem kufru. K nejsilněšímu motoru patří i špičková výbava GT, která zahrnuje mimo jiné osm airbagů, bezklíčkové zapalování, elektricky nastavitelným sedadlům nechybí paměť. Řidiči usnadňuje práci také systém sledování mrtvého úhlu. K dalším vymoženostem patří automaticky nastavitelný sklon bixenonových světlmetů, protiprokluz, či systém řízení jízdní stability. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

Mazda 6 kombi s nejsilnějším turbodieselem je optimální kombinací elegantního, dobře vybaveného, rychlého a přitom úsporného auta s velkým prostorem pro náklad. Za dokonalost se ale platí. V plné výbavě se zájemce dostane na více než milionovou částku, a za tyto peníze už jsou na trhu k mání prémiové značky.

Hlavní novinkou Mazdy 6 je ale motor. Nejmodernější turbodiesel 2.2 MZR-CD nabízí automobilka ve třech výkonových verzích (125, 163 a 185 koní). Námi testovaná nejsilnější varianta se umí rozjet až na více než 200 kilometrů v hodině. Jde přitom pořád perfektně za plynem a zdobí ho japonsky přesné řazení s krátkými drahami. Úchvatná je průměrná spotřeba 5,7 litru nafty na sto kilometrů jízdy. S motorem v otáčkách je ale potřeba počítat s jedním litrem navíc. Dálnici z Prahy do Brna jsme podle palubního počítače odjeli za 6,8 litru. Má Mazda 6 nějaké významnější nevýhody? V plné výbavě je to dost drahý koníček. Náš vůz vyšel na 963 900 korun. A to neměl příplatkovou navigaci za 65 tisíc korun a metalízu za 12 tisíc korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná…
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik jsou dnes dostupnější
Technologie
Tip: Firefox vám poradí, čím nahradit nefungující doplňky. Jak na to?
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Google Maps budou přehlednější. Navíc se přizpůsobí chodcům i řidičům
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Na Chromeboocích poběží MS Office i World of Warcraft, ale…
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít