Matador se v Česku rozšiřuje. Rosinovi dál sní o vlastním autu

Tomáš Lemešani 14. září, 06:15  -  lem
14. září, 06:15

Designérské centrum v Mladé Boleslavi a nová výrobna automobilových prototypů na Slovácku. Rodina Rosinových, která stojí za společností Matador, v tuzemsku investuje do nové výroby stovky milionů korun. Cílem je dostat se k produkci vlastního automobilu.

O výrobě vlastního vozu sní Štefan Rosina mladší s bratrem Miroslavem od doby, kdy v roce 2008 od otce převzali řízení holdingu Matador. Společnosti ze skupiny proto investují hlavně do vývojových laboratoří, projektování a designu.

Jedna z těchto firem – Aufeer Design aktuálně spustila stavební práce na nové budově v Mladé Boleslavi. Na místě má koncem příštího roku stát nové designérské centrum, které má vyrábět hliněné modely automobilů v měřítku 1:1.

„Designové studio bude zaměřeno hlavně na zakázky automobilového průmyslu, ve kterém je tato forma modelování nejvíce rozšířená. Do budoucna však plánujeme využití pro tyto služby i v leteckém průmyslu či v oblasti kolejových vozidel,“ uvádí společnost.

Sama potvrzuje, že investice rozšiřuje portfolio holdingu o další aktivitu kompletního procesu vývoje automobilu. Další související investice směřují Rosinovi, mimo jiné rovněž účastníci automobilových závodů, na Slovácko a do Nitry.

Na Slovensku aktuálně finalizují investici 22 milionů eur, tedy asi 572 milionů korun, do výroby karosérií pro automobilku Jaguar.


O automobilovém průmyslu čtěte více:

Zahlcené automobilky nemají prostor pro expanzi. Brzdí tím růst průmyslu


Další karosárnu budují ve spolupráci s českou rodinnou firmou Kovovýroba Hoffmann v Ostrožské Nové Vsi. Ve společném podniku bude mít slovenská průmyslová skupina přesně polovinu podílu. Investice do plně robotizované výroby představuje 4,5 milionu eur, tedy asi 120 milionů korun.

Kovovýroba Hoffmann vyrábí díly pro prototypy vozidel největších automobilových značek na světě. Mezi zákazníky firmy patří Bentley, Škoda Auto, BMW či Mercedes. Hlavními zákazníky Matadoru jsou Jaguar Land Rover a bratislavský Volkswagen.

Rodina Rosinových vydělala jmění na privatizaci. V roce 2002 ovládla gumárny v Púchově. K podniku se dostala manažerskou privatizací, což znamená, že majetkový podíl nabylo vedení společnosti. Nejstarší z rodinného klanu Štefan Rosina starší, kterému je dnes 83 let, patřil do vrcholového managementu firmy. 51 procent akcií v gumárnách Matador Rubber pak rodina po pěti letech prodala německému gigantu Continental.

Čtěte také:

Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za miliardu. Zaměstná 250 lidí

Křišťál, pivo, autodíly. Z Prahy vyjel první přímý nákladní vlak do Číny

Stát letos slíbil pobídky za šest miliard. Firmám mají pomoci vytvořit téměř pět tisíc míst


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít