Matador se v Česku rozšiřuje. Rosinovi dál sní o vlastním autu

Tomáš Lemešani 14. září 2017, 06:15  -  lem
14. září 2017, 06:15

Designérské centrum v Mladé Boleslavi a nová výrobna automobilových prototypů na Slovácku. Rodina Rosinových, která stojí za společností Matador, v tuzemsku investuje do nové výroby stovky milionů korun. Cílem je dostat se k produkci vlastního automobilu.

O výrobě vlastního vozu sní Štefan Rosina mladší s bratrem Miroslavem od doby, kdy v roce 2008 od otce převzali řízení holdingu Matador. Společnosti ze skupiny proto investují hlavně do vývojových laboratoří, projektování a designu.

Jedna z těchto firem – Aufeer Design aktuálně spustila stavební práce na nové budově v Mladé Boleslavi. Na místě má koncem příštího roku stát nové designérské centrum, které má vyrábět hliněné modely automobilů v měřítku 1:1.

„Designové studio bude zaměřeno hlavně na zakázky automobilového průmyslu, ve kterém je tato forma modelování nejvíce rozšířená. Do budoucna však plánujeme využití pro tyto služby i v leteckém průmyslu či v oblasti kolejových vozidel,“ uvádí společnost.

Sama potvrzuje, že investice rozšiřuje portfolio holdingu o další aktivitu kompletního procesu vývoje automobilu. Další související investice směřují Rosinovi, mimo jiné rovněž účastníci automobilových závodů, na Slovácko a do Nitry.

Na Slovensku aktuálně finalizují investici 22 milionů eur, tedy asi 572 milionů korun, do výroby karosérií pro automobilku Jaguar.


O automobilovém průmyslu čtěte více:

Zahlcené automobilky nemají prostor pro expanzi. Brzdí tím růst průmyslu


Další karosárnu budují ve spolupráci s českou rodinnou firmou Kovovýroba Hoffmann v Ostrožské Nové Vsi. Ve společném podniku bude mít slovenská průmyslová skupina přesně polovinu podílu. Investice do plně robotizované výroby představuje 4,5 milionu eur, tedy asi 120 milionů korun.

Kovovýroba Hoffmann vyrábí díly pro prototypy vozidel největších automobilových značek na světě. Mezi zákazníky firmy patří Bentley, Škoda Auto, BMW či Mercedes. Hlavními zákazníky Matadoru jsou Jaguar Land Rover a bratislavský Volkswagen.

Rodina Rosinových vydělala jmění na privatizaci. V roce 2002 ovládla gumárny v Púchově. K podniku se dostala manažerskou privatizací, což znamená, že majetkový podíl nabylo vedení společnosti. Nejstarší z rodinného klanu Štefan Rosina starší, kterému je dnes 83 let, patřil do vrcholového managementu firmy. 51 procent akcií v gumárnách Matador Rubber pak rodina po pěti letech prodala německému gigantu Continental.

Čtěte také:

Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za miliardu. Zaměstná 250 lidí

Křišťál, pivo, autodíly. Z Prahy vyjel první přímý nákladní vlak do Číny

Stát letos slíbil pobídky za šest miliard. Firmám mají pomoci vytvořit téměř pět tisíc míst



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o rozdílech mezi hrubou a superhrubou mzdou
9 otázek, na které se chcete zeptat při žádosti o starobní důchod
V Česku je již 131 dobíjecích stanic pro elektroauta
Z pokuty hned exekuce? To je nový trik některých dodavatelů
Co když se vám cestou z dovolené ztratí či poškodí zavazadla?
Auta
Retro: Lotus Omega ve své době zastínil BMW M, Mercedesy…
BMW poprvé ukazuje novou generaci řady 3. Zatím ale jako maskovaný prototyp
Seat Ibiza 1.0 TGI na brzdě: Jak se liší parametry při spalování CNG a benzinu?
Za stočený tachometr pokuta až půl milionu? Ministerstvo chce vytloukat klín klínem
Jaká jsou nejoblíbenější auta v zemích Evropy? O Octavii se zákazníci perou nejen u nás
Technologie
Přehled: Co byste měli vědet o hrubé a superhrubé mzdě?
Specifikace GeForce RTX 2080 a RTX 2080 Ti prozrazeny. Nvidia asi vydá obě najednou
Prodeje GPU pro těžbu klesly o 94 %, přesto měla Nvidia v Q2 tržby 3,12 miliardy $
Rusko chce recyklovatelné rakety, jako má Elon Musk
Cnews FM #205: Právo, morálka a hranice cenzury nejen v IT [podcast]
Hry pro příležitostné hráče