Malý furgon z Francie

25. srpna 2008, 08:00 - Erich Handl
25. srpna 2008, 08:00

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT PARTNER - Mezi malými dodávkami se letos objevila další generace Peugeotu Partner. Užitkový vůz pro servismany, kurýry a rozvážku zboží se prodává od 374 900 korun, Profit jej vyzkoušel v redakčním testu.

Partner se vyrábí už dvanáct let jako dvojče Citroenu Berlingo. Patří k nejlevnějším dodávkám na trhu, proto si ho kupují hlavně živnostníci. Nová verze přinesla moderní tvary s hranatějším předkem, masivním předním nárazníkem a mohutnou palubní deskou. Zvětšily se také kapkovité sdružené světlomety, větší plochu mají i koncové lampy. Profit vyzkoušel Partnera s nejslabším naftovým motorem o výkonu 55 kilowattů, dvoumístnou verzi, jejíž kabina byla oddělená od korby přepážkou.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Partner Furgon je homologován v nákladní kategorii N1, umožňuje odečet DPH bez dodatečných úprav. Je to typické auto pro řemeslníky nebo rozvoz zboží, kdo chce vozit i rodinu, musí si pořídit osobní pětimístnou verzi.

Délka dvouprostorového auta narostla o skoro 25 centimetrů na 4,38 metru. Je to znát hlavně na délce korby. Auto je také o něco širší, ale kupodivu o 33 milimetrů nižší než dosavadní verze. Korba nyní pojme 3,3 kubíků nákladu, prostor pro zboží má pravidelný tvar, délku 1,7 metru, šířku 1,25 metru a výšku minimálně 1,2 metru. Příjemná je skutečnost, že křídlové dveře na zádi lze jednoduše odjistit a otevřít o 180 stupňů, takže naložení palety není problém. Z chodníku se dobře nakládá i postranními dveřmi, je za ně ale třeba připlatit 7000 korun.

 TECHNICKÉ ÚDAJE

  model - Peugeot Partner Furgon 1,6 HDI

  typ vozu - dvoumístný furgon

  motor - naftový čtyřválec 

  objem válců - 1,6 litru

  max. výkon - 55 kilowattů

  max. rychlost - 148 km/hod

  zrychlení 0-100 - 16,6 sekundy

  spotřeba - 5,8 l/100 km

  korba - 3,3 m3

  cena - 399 900 Kč

Místo řidiče skýtá pohodlí odpovídající pracovnímu vozu. Řidič má pouze podélně seřiditelné sedadlo. Kabina je dostatečně prostorná, ale za sedadly nám chybělo místo pro odložení kabátů či tašek. Jízda s dodávkou byla francouzsky měkká, v zatáčkách jistá, dojem ale kazilo mírně nepřesné řazení. Pětapadesát kilowattů našeho dieselu bylo dostatečných i pro dálnici, rozjezdy ve městě ale nebyly právě raketové. Spotřeba prázdného vozu odpovídala udávaným šesti litrům nafty na sto kilometrů jízdy, otázka je, jaká by byla při plně naložené korbě, tedy s nákladem vážícím maximálně povolených 850 kilogramů.

Nový Partner je díky větším rozměrům komfortnější než předchůdce, je to užitečná dodávka za solidní cenu. Verze furgon je čistě pracovním autem s nepříliš opulentní výbavou v základu. Ta sice zahrnuje ABS nebo airbag řidiče, připlácet se musí například za boční posuvné dveře skříně, odkládací polici nad čelním sklem nebo rádio.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
6 zásadních rozdílů mezi předčasným důchodem a předdůchodem
Kolik peněz si vyděláte, až odjedete na dovolenou?
Co je dobré vědět o operativním leasingu?
4 věci, co nás naučila tento týden poradna
V oblíbených destinacích je litr benzínu dražší až o 9 korun. Kde natankovat na cestě k moři?
Auta
1000 km s Jaguarem XJR575: Nürburgring, Race Taxi a…
Retro: BMW M1 po 40 letech stále marně čeká na duchovního nástupce
15 věcí, které o Facebooku možná nevíte, ale Zuckerberg o vás ano
BMW řady 8 má digitální kokpit, pohon všech kol a karbonovou konstrukci
Proč auta používají dvě hlavní světla? A proč se nechytlo ani řešení z Tatry 603?
Technologie
Steam Link přichází na Android TV. Streamuje hry ve 4K při 60 snímcích
Nekompatibilita na socketu AM4: z některých desek zmizí podpora starších procesorů
Nvidia začala s výrobci karet chystat vydání nové generace GeForce. Možná umí HDMI 2.1
Osm hodin spánku nestačí. Lidé by si měli zdřímnout i v práci
NZXT H200: elegantní mITX skříň (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče