Malý furgon pro město

07. července 2008, 00:00 - Erich Handl
07. července 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - CITROEN NEMO - Francouzské značky Citroen a Peugeot jsou hodně silné v segmentu malých užitkových vozů. Nejmenší dodávkou, kterou prodávají v Česku, je Citroen Nemo, respektive sesterský Peugeot Bipper. Profit vyzkoušel dvoumístnou skříňovou dodávku Nemo.

Francouzi ukázali model Nemo poprvé loni na podzim na autosalonu v Amsterodamu. Jde o novinku, která je určena pro městskou a příměstskou rozvážku zboží. Délka dvoumístného vozu s korbou činí jen 3,86 metru, přesto pojme až 2,5 kubíků nákladu o hmotnosti až 610 kilogramů. Disponuje podle přání zákazníka jedněmi nebo dvěma posuvnými bočními dveřmi a dvojitými zadními dveřmi, které lze otevřít v úhlu až 180 stupňů. Navíc se auto chlubí takzvanou modulární sedačkou spolujezdce Extenso a systémem posuvné a vyjímatelné přepážky. Díky tomu je možné vůz provozovat v několika konfiguracích přepravy nákladu.

 JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Citroen Nemo je již homologován v katagorii N1, přestavba není pro odpočet DPH nutná. Je to malá dodávka pro majitele obchodů, drobné řemeslníky, stavbaře, malíře nebo nábytkáře. Díky sklápěcí sedačce spolujezdce se do něj vejde třeba 2,5 metru dlouhý koberec nebo štafle.

Jaké je Nemo v praxi? Do skříně lze skutečně naložit i europaletu, do vozu se vejdou předměty dlouhé až 2,5 metru. Je to možné díky zmíněné pravé sedačce, která se dá sklopit do vodorovné polohy nebo celá schovat pod podlahu, čímž se dopředu prodlouží délka prostoru pro náklad skoro o metr. Se schovanou sedačkou je možno ve voze přepravit až 2,5 metru dlouhé předměty a objem zavazadlového prostoru vzroste na 2,8 kubíků.

 TECHNICKÉ ÚDAJE

  model - Citroen Nemo

  typ vozu - dvoumístná dodávka

  motor - naftový čtyřválec

  objem válců - 1,4 litru

  max. výkon - 50 kilowattů

  max. rychlost - 152 km/hod

  spotřeba - 4,5 l/100 km

  korba - 2 500 litrů

  cena (bez DPH) - 299 900 Kč

Jízdní vlastnosti dodávky odpovídají jejímu účelu. Naftový agregát 1,4 HDI je dost slabý, zato úsporný. Podvozek je tvrdý, jako u každého furgonu není z kabiny vidět dozadu. Ocenit je třeba krátké a poměrně přesné pětistupňové řazení. Kabina dodávky jinak nenabízí příliš pohodlí. Sedadla jsou určena pro krátké jízdy, v kokpitu není místo pro odložení větší tašky nebo kabátu. Snad kdyby si řidič pověsil ramínko na mříž nad svým sedadlem, dala by se tam pověsit bunda. Elektricky ovládaná okna nebo airbag pro spolujezdce jsou jen za příplatek. To platí i o rádiu, v základu ho Citroen nenabízí. Také za praktické postranní posuvné dveře se připlácí 7000 korun.

Nemo je tahoun pro denní rozvážku, není to auto na dovolenou. Sice není moc komfortní, ale uveze více než půl tuny zboží, převážet v něm lze věci vysoké až 1200 milimetrů. Zdobí ho úsporný diesel a chytrá vychytávka v podobě variabilní přední sedačky.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Tři čtvrtiny z nás miluje „šopingování“
Cestovní pojištění na dovolenou: ano, nebo ne?
Jak legálně pracovat s manželkou ve vlastním podniku
Jak se počítá náhrada mzdy během pracovní neschopnosti?
Prodlužujete studium? Kdy zaplatíte až 56 300 Kč?
Auta
BMW řady 8 se dočká také kabrioletu a sedanu, prozrazují…
Právě vychází časopis Auto motor a sport 7/2018
Volkswagen a Ford navazují spolupráci. Chtějí společně vyvíjet dodávky
Galerie: Ojetiny s investičním potenciálem, na kterých neproděláte
Proč kopačky Lionela Messiho vypadají na různých televizorech jinak?
Technologie
4K televizor Philips 7503 (vyzkoušeno)
Justin Sun, tvůrce „nového internetu“, kupuje BitTorrent za více než 100 milionů dolarů
Samsung pokračuje ve vývoji vlastního GPU. Míří s ním i na AI a samořiditelná auta
Google Podcasty sází na integraci a chytré doporučování pořadů
Microsoft vyvinul vlastní procesorovou architekturu, běží na ní Windows i Linux
Hry pro příležitostné hráče