Maloobchodní tržby v říjnu zpomalily růst na 3,4 procenta. Více se utrácelo za potraviny a oblečení - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Maloobchodní tržby v říjnu zpomalily růst na 3,4 procenta. Více se utrácelo za potraviny a oblečení

, čtk,
Maloobchodní tržby v říjnu zpomalily růst na 3,4 procenta. Více se utrácelo za potraviny a oblečení
Zdroj: Hynek Glos/Euro

Tržby obchodníků v říjnu zpomalily tempo meziročního růstu na 3,4 procenta ze zářijových revidovaných 7,1 procenta. Lidé utráceli více za oblečení, počítačovou techniku, ale také za potraviny. Naopak u čerpacích stanic se tržby za prodej pohonných hmot snížily o 0,3 procenta, šlo o druhý letošní pokles po květnu.

Tradičně nejrychleji rostl prodej zboží v e-shopech, tempo meziročního růstu ale zpomalilo ze zářijových 25,8 na 16,8 procenta. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

Říjnový růst tržeb byl druhý nejpomalejší v letošním roce. Tržby od ledna do října jsou meziročně o pět procent vyšší, za celý loňský rok vzrostly o 4,9 procenta. Letošní říjen měl o jeden pracovní den méně než loňský, po očištění o kalendářní vlivy byly tržby meziročně vyšší o 4,6 procenta. V meziměsíčním srovnání tržby stagnovaly.

Vývoj maloobchodních tržeb:


Zdroj: tradingeconomics.com

Tržby za potraviny vzrostly meziročně o 3,1 procenta, zatímco růst tržeb za nepotravinářské zboží, kam patří třeba nábytek, oblečení, elektrospotřebiče či knihy, byl rychlejší. Činil 4,5 procenta, což ale bylo letos nejpomalejší tempo. Růst tržeb za potraviny byl naopak v letošním roce třetí nejvyšší.

Prodejcům oblečení a bot stouply v říjnu tržby meziročně o 5,3 procenta, prodejcům počítačů o pět procent, dařilo se také prodeji potřeb pro sportovce a výrobků pro domácnost. Naopak pokles se projevil v lékárnách, kde tržby klesly meziročně o 0,9 procenta.

Zlatá horečka: Česko má nejrychleji rostoucí online trh v Evropě

 Nakupování online, ilustrační foto

Čtěte také:

Digi Česko. Spanilé jízdy internetových obchodů míří do Německa, Rakouska a na Balkán

Maloobchod v květnu zpomalil růst na 2,7 procenta. Tržby internetových obchodů dál rostou

Oděvní řetězec Primark míří do Česka. První obchod otevře v centru Prahy

Alza zvýšila tržby na rekordních 25 miliard korun. Plánuje expanzi do Rakouska a Německa

Ohodnoťte tento článek
Diskuze