Luther frčí. Figurka církevního reformátora je nejprodávanější v historii „německého igráčka“

Jan Brož 12. října 2017, 09:35  -  Jan Brož
12. října 2017, 09:35

Poslední říjnový den roku 1517 přibil Martin Luther na dveře kostela ve Wittenbergu svých 95 tezí. Německo si půl tisíciletí od události, která navždy změnila tvář Evropy, připomíná ve velkém stylu. Vedle četných výstav a veřejných akcí vyprodukovala třeba veřejnoprávní televize ARD monumentální televizní film o Lutherově manželce Katharině. Rodiče i jejich ratolesti však překvapí, že na otce reformace narazí i na poměrně nečekaných místech.

Ihned po vstupu do libovolné německé prodejny s hračkami je trefí do oka plastová figurka Martina Luthera s perem v jedné a biblí v druhé ruce. Hračku vyrobenou pod značkou Playmobil lze nejlépe přirovnat k tuzemskému Igráčkovi. Podle české Wikipedie mají obě hračky dokonce stejný původ, ačkoliv německá verze se o ničem takovém nezmiňuje. Autorem návrhu byl západní Němec Hans Beck, socialistický Igráček však údajně přišel na trh dříve než západní konkurent.

Zájem o plastového Luthera nicméně předčil všechna očekávání. První série o 34 tisících kusech zmizela z obchodů prakticky přes noc a už loni na podzim informovala německá média o tom, že se podařilo prodat rekordních 500 tisíc Martinů Lutherů. Hračka se tak stala nejprodávanější Playmobil figurkou všech dob dříve, než jubilejní rok vůbec začal. Letos v červenu pak výrobce Playmobilu, bavorská společnost Geobra Brandstätter, informovala, že se prodala miliontá figurka.

Vedle výrobce má z nečekané poptávky radost i církev. „Jsou rodiče, kteří darují svým dětem vědomě Martina Luthera a ne Dartha Vadera,“ citoval deník Augsburger-Allgemeine zemského evangelického biskupa Heinricha Bedford-Strohma, který Luthera srovnal s populární postavou z Hvězdných válek. Podle biskupa je právě poptávka po hračce důkazem, jaký význam reformátor i po pěti stech letech má.

Dále čtěte:

Společnosti Walt Disney klesl zisk o devět procent. Ukončí spolupráci s Netflixem

Strach a hnus v Los Angeles. Hollywoodská studia sází na pokračování

Výrobce hraček připravil Ferrari o značku Testarossa


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Češi si s GDPR neví rady, až 65 % e-shopů stále není připraveno
Hypoték se poskytuje méně. Proč?
Cestovní doklady na dovolenou ve 12 otázkách a odpovědích
Jak si může důchodce zvýšit příjmy?
Auta
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak…
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Škoda Karoq má dalšího sourozence. Nový Volkswagen Tharu ale nemíří jen do Číny
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Technologie
Kvíz: Smartphony jsou si čím dál víc podobné. Dokážete je od sebe rozeznat?
Osmijádrové procesory Coffee Lake mají spotřebu 80 nebo 95 W, Intel prozradil TDP
10 největších filmových nesmyslů, které jsou ajťákům pro smích
Facebook a Evropský parlament. Jak Zuckerberg (ne)vysvětlil ochranu uživatelských dat
Měníme peníze na dovolenou: 7 triků směnáren
Hry pro příležitostné hráče