Lovíme v sítích

28. ledna 2010, 15:00 - Ivan Pilný
28. ledna 2010, 15:00

Nevěřte nikomu, že „umí“ marketing sociálních sítí

Sociální sítě akcelerují rychleji než ferrari. Někdo si dokonce myslí, že se šíří jako morová rána. Nemusí být nutně trefen vajíčkem, stačí nechtěné virální rozšíření privátních výroků, fotek nebo videí po polovině internetu. Facebook, mySpace, obrazové galerie a videogalerie nebo tweetující skupiny mají „ziliony“ členů, návštěvníků a přispěvatelů. Komunity nebo zájmové skupiny byly založeny na cokoli včetně úděsných blábolů. Jsou lidé, kteří ztratili představu o tom, do kolika komunit se přihlásili. Jak by ne, virtuální networking je snadný. Navíc si můžeme v podstatě opatřit jakoukoli identitu. Hrát si na něco nebo na někoho v reálném světě není jednoduché, stejně tak jako „opruzovat“ lidi, s nimiž bychom se chtěli nebo potřebovali seznámit. Ve virtuálním světě stačí počítač a připojení na síť. Nehodlám rozvíjet úvahy, co je na tom dobře nebo špatně. Chtěl bych se věnovat spíše pokusům, zda a jak se sociálních sítí dá využít v obchodě či marketingu.
Především nevěřte nikomu, že „umí“ marketing sociálních sítí. Všichni střílejí naslepo a čekají, co to udělá. Pokud se do cíle alespoň částečně strefíme, slavíme úžasný, leč těžko opakovatelný úspěch. Příště to nějak nefunguje, přestože jsme dělali totéž co minule. Nicméně o pár zkušeností se už můžeme opřít. Prvoplánové marketingové a prodejní strategie nezabírají. Pokud z našeho nápadu čiší snaha něco prodat, obvykle to nevyjde. Měli bychom se soustředit na jeden cíl a nenásilně přivést komunitu tam, kam ji chceme dostat. Přitahují osobnosti, brandy, firemní kultura. Lidská tvář a trocha humoru je dobrým kořením. Podvádět nesmíme, pověst v sociálních sítích ztratíme snadno a natrvalo. Naopak vybudovaná a udržovaná důvěra se vyplácí. V první fázi je důležité zajistit si maximální podporu spřízněných duší. Další se pak nabalují kosmickou rychlostí. Bohužel přestaneme-li být zajímaví, pád do ztracena je stejně rychlý. Stejně jako v reálném světě bychom měli mít co nejvíce znalostí o lidech, které chceme do komunity získat. Demografické údaje, zájmy, pracovní funkce, to vše se dá v sociálních sítích najít a konsolidovat.
Je těžké odhadnout, zda raketový nástup virtuálních sociálních sítí přetrvá, natož jestli přežije Facebook či něco jiného. Sdružovat se je lidská přirozenost, ale staletou historii má za sebou jen málo spolků.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít