Loko Trans postaví v Makedonii servisní centrum za půl miliardy

09. listopadu 2016, 12:47 - Tomáš Lemešani, Petr Třešňák
09. listopadu 2016, 12:47

Česká společnost Loko Trans hodlá v hlavním městě Makedonie Skopje postavit servisní zázemí s opravnou železničních vagónů a překladištěm. Projekt pohltí investici ve výši 20 milionů eur, tedy asi 540 milionů korun.

Loko Trans v balkánské zemi postaví Centrum pro údržbu a opravy železničních kolejových vozidel. Vybudování terminálu za 540 milionů korun podle české společnosti dopomůže k propojení přístavů západní a jižní Evropy po železnici. „Z důvodu křížení koridorů 8 a 10 je Makedonie strategicky položena. Nikde poblíž se nenachází opravna odpovídající lokálním potřebám, náš terminál ve Skopje bude kromě opravny disponovat kontejnerovým překladištěm, skladovými prostory, celnicí a čerpací stanicí,“ řekl webu Euro.cz manažer obchodu Loko Trans Vít Ryšavý.

Stavební práce by mohly začít už v první polovině roku 2017 a nové centrum hodlá zahájit činnost do první poloviny následujícího roku. Loko Trans vytvoří projektem v první fázi 150 až 200 nových pracovních míst. Počet by měl časem narůst až na 600 pracovníků.

Společnost Loko Trans, která sídlí v Brně, kupuje, prodává a půjčuje nákladní železniční vagony a lokomotivy. Zajišťuje rovněž údržbu a opravy kolejových vozidel, včetně nákupu a prodeje náhradních dílů.

Na letním česko-makedonském fóru se jednalo i o několika dalších možných společných projektech českých a makedonských byznysmenů. Zmíněna byla spolupráce v energetickém průmyslu, včetně obnovitelných zdrojů a hydroelektráren. Češi mají zájem investovat také v makedonském elektroprůmyslu, autoprůmyslu či zemědělství a do projektů souvisejících s ochranou životního prostředí.

Dosavadní vzájemná obchodní bilance hovoří v neprospěch Česka. Zatímco dovoz z Makedonie dosahuje hodnoty 5,5 miliardy korun ročně, vývoz má hodnotu pouze 2,3 miliardy korun. Státní instituce se snaží rozdíl mezi dovozem a vývozem snížit. Doufají, že tomu napomůže i zavedení přímého spojení ČSA mezi Prahou a Skopje, které bylo zahájeno v polovině května.

Čtěte také:

Hanácké železárny a pérovny získaly zakázku z Jižní Koreje

Strnad chce rozvíjet slovenské aktivity. Zvažuje vstup do železničního gigantu


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto,…
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Technologie
Podle výrobců grafik ještě těžní mánie nekončí, vydrží prý minimálně do konce roku
Tip: Jak odložit instalaci Windows 10 Fall Creators Update na pozdější dobu?
HP představilo pracovní konvertibilní tablet pro lidi pracující s nástroji firmy Adobe
Levněji to ještě nebylo. Office 365 na celý rok jen za 599 Kč
Až do soboty zdarma. Stáhněte si tahovou strategii Civilization III
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít