Logica: Hlavním cílem centralizace zpracování plateb není primárně úspora peněz

26. října 2011, 18:03 - Profit, TZ
26. října 2011, 18:03

Nezávislý průzkum objednaný společností Logica ukázal, že firmy využívají systémy pro centrální zpracování plateb hlavně proto, aby získaly lepší přehled o finančních transakcích a mohly je lépe kontrolovat.  

Foto: Profimedia.cz

Společnost Logica, přední dodavatel konzultačních a IT služeb, zveřejnila výsledky nezávislého průzkumu, který mapoval, jak podniky hodnotí, implementují a využívají systémy pro centrální zpracování plateb (tzv. payment factory využívané prostřednictvím center sdílených služeb), které centralizují veškeré firemní platby, inkasa a pohledávky.

79 % respondentů uvedlo, že hlavním přínosem řešení payment factory je lepší přehled a řízení toků peněz. Ve výčtu přínosů následovalo snížení rizika a vylepšení vnitřních kontrolních mechanismů. Méně než polovina dotázaných jmenovala úspory v oblasti lidských zdrojů a pouze 39 % respondentů uvádělo jako hlavní cíl snížení bankovních poplatků.

Centralizaci plateb a konsolidaci bankovních transakcí považuje za významný důvod pro zavedení payment factory jen 21 % respondentů. Nicméně banky nemohou usnout na vavřínech, protože 82 % firem, které systémy payment factory nasadily, již v souvislosti s tím také snížily počet bank, jejichž služby využívají.

Garry Young, ředitel služeb pro firemní zákazníky a SaaS ve společnosti Logica v této souvislosti uvádí: „Finanční instituce, které chtějí zvýšit své příjmy a získat nové zákazníky, potřebují správné strategie a nástroje umožňující nabízet firmám takové služby, jaké potřebují. V Evropě jsou to služby v rámci SEPA (Single Euro Payments Area, Jednotná oblast pro platby v eurech), např. správa mandátů (mandate management). Celosvětově vidíme, že firmy chtějí získat větší přehled a kontrolu nad svými platebními transakcemi a hledají banky, jež nabídnou služby podporující tyto požadavky. Prosperita čeká finanční instituce, které tento posun pochopí.“

Výzkum také odhalil několik klíčových problémů při zavádění systémů payment factory. Hlavní překážkou je odpor ke změně projevující se na lokálních úrovních. Mnoho národních poboček nevěří, že globálně implementované řešení bude vyhovovat jejich specifickým potřebám.

Mnozí zaměstnanci v oblasti financí si stěžují, že nedokáží najít čas na vypracování smysluplného plánu pro zavedení systému pro centralizaci zpracování transakcí. Problém je také často schopnost kvantifikovat kvalitativní výhody payment factory, např. snížení rizika a větší přehled o transakcích. Výsledkem může být, že skutečné přínosy plynoucí z implementace řešení payment factory jsou podceňovány.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít