LMC: 68 % zaměstnavatelů nepracuje s vnímáním své značky

23. června 2011, 16:53 - Profit, TZ
23. června 2011, 16:53

Způsob vnímání firemní značky u veřejnosti může úspěch společnosti na trhu jak podpořit, tak i negativně ovlivnit. Z výzkumu společnosti LMC mezi více než stovkou firem vyplynulo, že aktivní práci se značkou zaměstnavatele se na základě poznatků z trhu věnuje zhruba jen necelá třetina firem.

Foto: Profimedia.cz

Více než 40 % podniků ani přes výrazné signály z trhu nepřistupuje k redefinování své značky, přestože mnohé z nich vnímají potřebu takového kroku.

Značka má silný vliv napříč celou firmou, ať už při získávání nových zaměstnanců, tak i udržování loajality stávajících. Současnému stavu trhu práce odpovídá zvýšená poptávka po kvalitních absolventech a profesionálech s technickou specializací. Ačkoliv se zaměstnavatelé s nabídkami volných míst v tomto segmentu doslova předhánějí, mnohým se nedaří volná místa obsadit dle svých vysokých očekávání. Jednou z alarmujících příčin této situace je podle průzkumu společnosti LMC mezi 136 firmami nedostatečná práce s vnímáním značky zaměstnavatele.

V silně konkurenčním komerčním sektoru je omezený počet kvalitních uchazečů, o které se přetahují především firmy s nejlepším vnímáním svých značek. Tyto společnosti si uvědomují dopad značky na úspěch svého podnikání a systematicky budují vztah s budoucími talenty a uchazeči o práci,“ uvedl Petr Liko, HR Marketing Manager společnosti LMC.

Průzkum společnosti LMC odhalil, že na základě poznatků z trhu redefinuje svou značku zhruba třetina firem (32 %). Tento proces obvykle zahrnuje interní a externí průzkumy trhu, na jejichž základě dochází ke změnám v oblastech interní komunikace a prezentace firem navenek. Mezi nejúčinnější nástroje změny patří náborové kampaně, redesign kariérních stránek, účast na veletrzích, speciální aktivity zaměřené na studenty a absolventy či soutěže.

Naopak plných 42 % firem by rádo se svou značkou pracovalo, ale chybí jim k tomu know-how a finanční prostředky. Dalším často jmenovaným důvodem je firemní politika, která nedovoluje pružnou práci se značkou. „Je překvapivé, jak nízká je adaptabilita firem v oblasti práce s lidským kapitálem. Přitom již dnes existují běžně dostupné nástroje, kterými lze získat data, zpětnou vazbu a docílit žádoucího stavu ve vnímání značky zaměstnavatele,“ vysvětluje Liko.

Zbylá čtvrtina (26 %) firem se sledováním vnímání své značky zaměstnavatele vůbec nezabývá, protože to není strategickou prioritou firmy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Messenger už nebude tak brutálně masakrovat fotky. Novým limitem je 4k
4K, HDR a 5× větší úhlopříčka, než má vaše televize. Nový projektor od BenQ stojí jen 40 000 Kč
Panelové prostředí pro aplikace ve Windows žije. Možná si ho brzy osaháme
Vznikl velký výrobce procesorů ARM pro servery, Marvell a Cavium se spojí za 6 miliard $
Připravte si lyže. NaSvah.cz vám najde nejlepší střediska v Česku a na Slovensku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít