Menu Zavřít

LMC: 68 % zaměstnavatelů nepracuje s vnímáním své značky

23. 6. 2011
Autor: profit

Způsob vnímání firemní značky u veřejnosti může úspěch společnosti na trhu jak podpořit, tak i negativně ovlivnit. Z výzkumu společnosti LMC mezi více než stovkou firem vyplynulo, že aktivní práci se značkou zaměstnavatele se na základě poznatků z trhu věnuje zhruba jen necelá třetina firem.

LMC: 68 % zaměstnavatelů nepracuje s vnímáním své značky

Foto: Profimedia.cz

Více než 40 % podniků ani přes výrazné signály z trhu nepřistupuje k redefinování své značky, přestože mnohé z nich vnímají potřebu takového kroku.

Značka má silný vliv napříč celou firmou, ať už při získávání nových zaměstnanců, tak i udržování loajality stávajících. Současnému stavu trhu práce odpovídá zvýšená poptávka po kvalitních absolventech a profesionálech s technickou specializací. Ačkoliv se zaměstnavatelé s nabídkami volných míst v tomto segmentu doslova předhánějí, mnohým se nedaří volná místa obsadit dle svých vysokých očekávání. Jednou z alarmujících příčin této situace je podle průzkumu společnosti LMC mezi 136 firmami nedostatečná práce s vnímáním značky zaměstnavatele.

V silně konkurenčním komerčním sektoru je omezený počet kvalitních uchazečů, o které se přetahují především firmy s nejlepším vnímáním svých značek. Tyto společnosti si uvědomují dopad značky na úspěch svého podnikání a systematicky budují vztah s budoucími talenty a uchazeči o práci,“ uvedl Petr Liko, HR Marketing Manager společnosti LMC.

Průzkum společnosti LMC odhalil, že na základě poznatků z trhu redefinuje svou značku zhruba třetina firem (32 %). Tento proces obvykle zahrnuje interní a externí průzkumy trhu, na jejichž základě dochází ke změnám v oblastech interní komunikace a prezentace firem navenek. Mezi nejúčinnější nástroje změny patří náborové kampaně, redesign kariérních stránek, účast na veletrzích, speciální aktivity zaměřené na studenty a absolventy či soutěže.

BRAND24

Naopak plných 42 % firem by rádo se svou značkou pracovalo, ale chybí jim k tomu know-how a finanční prostředky. Dalším často jmenovaným důvodem je firemní politika, která nedovoluje pružnou práci se značkou. „Je překvapivé, jak nízká je adaptabilita firem v oblasti práce s lidským kapitálem. Přitom již dnes existují běžně dostupné nástroje, kterými lze získat data, zpětnou vazbu a docílit žádoucího stavu ve vnímání značky zaměstnavatele,“ vysvětluje Liko.

Zbylá čtvrtina (26 %) firem se sledováním vnímání své značky zaměstnavatele vůbec nezabývá, protože to není strategickou prioritou firmy.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).