Menu Zavřít

Listárna

30. 9. 2002
Autor: Euro.cz

Vážená redakce, mnohým českým motoristům velice blízký a přátelský minivan Agila s dílny Opelu má doplácet na zvyšování zisku této automobilky, a to snižováním rozsahu dodávaného příslušenství a nižší kvalitou jednotlivých komponentů. Prodejní cena však zůstává stejná.

Ve zveřejněných testech jsem se dočetl, že Agila nabízí pečlivé využití místa v interiéru. Stejně tak i ve firemní literatuře jsem na straně 8 našel obrázek se zásuvkami pod předními sedadly s textem: „Agila nabízí spoustu libovolných skrýší, kde budou Vaše maličkosti vždy po ruce a dokonale ukryté. Jako třeba tyto zásuvky pod předními sedadly.“ Nutno dodat, že Agila má tyto zásuvky jen na prospektu. Ve skutečnosti však budete rádi, podaří-li se vám získat alespoň jeden kaslík. Pod sedadlem řidiče na vás většinou zírá jen prolis v podlaze. Daleko vážnější je však fakt, že automobilka inzeruje a propaguje záruku, kterou neposkytuje. Místo dvanáctileté záruky na prorezavění karoserie uváděné v prospektu jsem se dozvěděl, že záruka je pouze 72 měsíců, tedy 6 let. Stejně tak záruka na akumulátor byla zkrácena z původních 36 měsíců na pouhý jeden rok. Kupující na tuto skutečnost obvykle nebývá upozorněn. A opakuji: To vše za nezměněnou cenu. Pro zajímavost přikládám kopie prospektů a prosím o zveřejnění mého upozornění na neseriózní chování automobilky Opel v ČR. Agila si to nezaslouží!

Tomáš Sedláček - Lysá nad Labem

BRAND24

Vážený pane Sedláčku, chápu, že jste touto informací poněkud rozčarován, ale mohu vás ubezpečit, že v automobilové branži je celkem normální měnit nabídku i několikrát v roce. Tyto úpravy se týkají nejen cen, ale i nabídky příslušenství a změn délky záručních lhůt. Aktuální ceník včetně nabídky příslušenství byste měl obdržet vždy přímo v prodejně. Pokud jste vůz již zakoupil a máte pocit, že jste byl oklamán, podívejte se do materiálů, které jste dostal od svého prodejce. Pokud se v nich uvádí skutečnosti, které nebyly dodrženy, máte z právního hlediska možnost odstoupit od kupní smlouvy. Ovšem pokud bude v cenících a smlouvách vše uvedeno správně, přichází na řadu přísloví „Dvakrát měř a jednou řež“, tím spíš jedná-li se o nákup nového vozu. Abych se ujistil, jak to vlastně ve skutečnosti je, spojil jsem se přímo s jedním z prodejců. Podle slov vedoucího prodeje společnosti Autotepas Davida Lišky máte v některých bodech pravdu. Z důvodu změny dodavatele akumulátorů byla záruční lhůta zkrácena na jeden rok, a to s platností od 1. 1. 2003. Stejně tak došlo i k úpravám nabídky příslušenství k tomuto modelu. Vámi zmiňované schránky pod sedadla jsou podle ceníku platného od 20. 9. 2002 dodávána příplatkově pouze u verzí Club a Comfort. Od 16. 5. 2002 není možné vybavit Agilu Primu elektrickým posilovačem řízení. U verzí Club a Comfort je posilovač montován standardně. Záruka 12 let na prorezavění karoserie platí beze změny. Je však nutné dodržet pravidelné garanční prohlídky.

Napište nám! Přemýšlíte nad nákupem nového vozu a nestačí Vám zkreslené informace v autosalonech? Nemáte čas na porovnávání vozů různých značek a ježdění po prodejnách? Anebo byste si rádi přečetli něco o vašem autě snů? Napište nám, které vozy vás zajímají! My si je půjčíme a otestujeme za vás! Stejně tak se můžete na našich stránkách pochlubit vaším miláčkem nebo se podělit o své zkušenosti s konkrétním vozem s ostatními čtenáři. Vaše náměty můžete zaslat elektronickou poštou na adresu: profit@profit.cz nebo faxem na číslo: 2250 10 355, popřípadě na adresu týdeník Profit, Vinohradská 230, 100 00, Praha 10.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).