LinkedIn v češtině zkouší lovit další manažery

21. března 2012, 04:25 - Dalibor Dostál
21. března 2012, 04:25

Když na konci ledna spustila sociální síť LinkedIn svoji českou jazykovou verzi, byl tento krok spojen hlavně se dvěma očekáváními. Zda jí to pomůže dál růst v českém prostředí a zda nedojde k určitému „zaplevelení“ této sítě „méně kvalitními“, respektive méně elitními účastníky.

Foto: Profimedia

První předpoklad se podle odborníků naplnil. „Vlna nových uživatelů se objevila – nově připojených lidí v mém okolí, které je poměrně velké, je víc a jde o novou skupinu uživatelů. Tradiční silnou skupinou na LinkedIn jsou technicky orientovaní uživatelé a také firmy z oblasti finančnictví. Noví lidé jsou z jiných segmentů,“ říká Eliška Hutníková, expertka na sociální média společnosti H1.cz. Druhá hrozba se nepotvrdila, příliv lidí z jiných oblastí podle expertů nevedl ke znehodnocení sítě.

V době startu české verze bylo v tuzemsku na LinkedIn registrováno na 250 tisíc lidí, což představovalo zhruba 13 procent manažerů a dalších profesionálů. Od přechodu na českou verzi, která byla 16. jazykovou mutací této sociální sítě na světě, si společnost slibuje zvýšení počtu zapojených manažerů.

Ovšem podle odborníků není z marketinkového hlediska počet uživatelů jediným kritériem, které je důležité. „Co je pro marketéry snažící se o smysluplné aktivity v rámci LinkedIn ale ještě důležitější, je skutečné využívání LinkedIn jako plnohodnotné sociální sítě. A nikoli jen databáze životopisů, jak je dnes obecně vnímána. Tedy aby tam lidé trávili čas, konzumovali a sdíleli obsah,“ dodala Eliška Hutníková.

Na celém světě je k této službě přihlášeno více než 135 milionů uživatelů. Byla založena v roce 2002 a především ve vyspělých zemích patří k velmi vyhledávaným zdrojům informací o manažerech a profesionálech. Je do ní zapojeno například i 500 největších amerických společností. Podle časopisu Fortune je LinkedIn největší sítí spojující profesionály na světě.

Příjmy získává LinkedIn z členských příspěvků, z reklamy a marketingu a z náborových řešení pro personální agentury a headhuntery. Společnost sídlí v Silicon Valley v Kalifornii a kromě Severní Ameriky má zastoupení také v Evropě, Asii a Austrálii.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Vyplatí se fixovat si letos cenu elektřiny?
Co je dobré vědět o otcovské dovolené po porodu v roce 2018?
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Týdeník Euro z vydavatelství Mladá fronta vydává speciál Top advokátní kanceláře 2017
Auta
Nejvlasatější auto světa na sobě vozí 100 kg lidských vlasů…
Ekologův koutek: Volvo PV544 dostalo motor z tanku. A vypadá brutálně
BMW dá dvě turba na základní dieselový čtyřválec 18d a 20d. Pomůže to spotřebě
Další věc, která zamotá pražským taxikářům hlavu: Uber vypustí do ulic 24 tisíc aut bez řidiče
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in hybridů o rok dřív
Technologie
Microsoft experimentuje s vyhledáváním ve Windows. Co možná nabídne Redstone 4?
Opera Dev umožňuje zpřehlednit nabídku se seznamy otevřených a zavřených stránek
„Dobře vaří, ale jsou drazí.“ Mapy.cz přidávají hodnocení firem
Minecraft v roce 2018 dostane velkou aktualizaci Aquatic. Co přinese?
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít