Limuzína za slušnou cenu

25. července 2005, 00:00 - ERICH HANDL
25. července 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - HYUNDAI SONATA Korejský Hyundai letos na jaře představil pátou generaci modelu Sonata. Limuzína je výrazně levnější než konkurenční Škoda Superb nebo VW Passat. Cílem značky je nabídnout podnikatelům i rodinám reprezentativní auto za méně než 600 tisíc korun.

 foto: Hyundai

VYZKOUŠELI JSME - HYUNDAI SONATA Korejský Hyundai letos na jaře představil pátou generaci modelu Sonata. Limuzína je výrazně levnější než konkurenční Škoda Superb nebo VW Passat. Cílem značky je nabídnout podnikatelům i rodinám reprezentativní auto za méně než 600 tisíc korun.

Profit minulý týden otestoval Sonatu s benzinovým motorem 2,4 pod kapotou. Jiný agregát zatím není k mání, silnější šestiválec 3,3 litru se začne dovážet až později. Pátá generace vozu zdědila vzhledově hodně z předchozí. Změnily se hlavně rozměry. Oproti předchůdkyni nová generace narostla do délky o 55 milimetrů, takže měří 4,8 metru. To konstruktérům umožnilo čarovat s interiérem a nabídnout posádce Sonaty vnitřní prostor, na střední třídu hodně opulentní. Zvětšil se také kufr, nyní má v základním uspořádání 523 litrů, což je více než Škoda Octavia. Vpředu se objevily moderně pojaté světlomety, zvětšily se zadní svítilny. Novinky jsou i uvnitř. Platí to především o středové konzoli přeplněné tlačítky, která je vyrobena ze šesti různých materiálů.

Benzinový čtyřválec o objemu 2359 kubických centimetrů má nejvyšší výkon 118 kilowattů, více než dostatečný na to, aby na křižovatce limuzína nezůstala za škodovkami. Kola se ale neprotočí, mezi sešlápnutím plynového pedálu a rozjezdem je určitá prodleva. Kdo chce trhat asfalt, musí si počkat na šestiválec. Navíc ještě v příštím roce se má v nabídce pro Sonatu objevit dvoulitrový turbodiesel. Současný čtyřválec je určený spíše pro klidnou jízdu se slušnou spotřebou do devíti litrů benzinu na sto kilometrů jízdy. Když se písty roztočí, umí ale jet více než 200 kilometrů v hodině. Zaměření auta odpovídá i podvozek. Jízda je měkká, houpavá, není to žádný dravec.

Sonata je na českém trhu nabízena ve dvou stupních výbavy Dynamic a Elegance, přičemž už ta základní je poměrně bohatá. Zahrnuje ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD a šest airbagů.

ZKLAMALO NÁS

Motor nemá přes relativně vysoký objem velkou akceleraci, kdo chce rychlý rozjezd, musí si počkat na silnější motor.  TECHNICKÉ ÚDAJE | Typ vozu| čtyřdveřový sedan|
| Objem válců| 2,4 litru |
| Kufr| 523 litrů|
| Max. výkon| 118 kW|
| Max. rychlost| 202 km/hod.|
| Zrychlení 0-100| 10,3 s|
| Spotřeba| 8,8l/100 km |
| Cena (základ) | 589 000 Kč|

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Auta
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit.…
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky milionů dolarů z okna“
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Technologie
Photoshop se naučí nová kouzla. Chybějící obraz doplní díky umělé inteligenci
Vodafone reaguje na konkurenci. Za 599 Kč nabídne neomezený LTE internet na doma
Compact od Sharpu dostojí svému názvu. Navíc má nejrychlejší displej
Zotac uvádí krátkou GeForce GTX 1080 Ti s vodním chlazením, pro kompaktní highendová PC
OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít