Lidl loni v tržbách dohnal Tesco. Vydělal přes čtyři miliardy - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Lidl loni v tržbách dohnal Tesco. Vydělal přes čtyři miliardy

, čtk,
Lidl loni v tržbách dohnal Tesco. Vydělal přes čtyři miliardy
Zdroj: Profimedia.cz

Diskonty Lidl vykázaly loni rekordní zisk před zdaněním 4,1 miliardy korun, meziročně o dvě procenta víc. Tržby společnosti stouply o 14 procent na 43,7 miliardy korun. Německý diskont, který vstoupil na český trh v roce 2003 jako poslední z velkých řetězců, tak na tržbách dohnal konkurenční Tesco.

„Společnost předpokládá v následujícím období rozvoj obchodních aktivit přibližně stejným tempem jako v předcházejícím období,“ uvedla firma ve zprávě. Lidl minulý týden oznámil, že do tří let chce přijmout dva tisíce lidí. Diskonty zvýšily od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček o pětinu na 28 tisíc korun, v Praze a okolí na více než 29 tisíc korun. Stejným tempem se zvýšily platy současných zaměstnanců.

Prodejny Lidl procházejí v posledních letech modernizací. Z celkového počtu 236 prodejen jí prošlo již 164 z nich. Největší proměnou prošlo 22 prodejen, které byly přestavěny podle konceptu nové generace. Na místě původní budovy tak vyrostly nové dvoupatrové prodejny využívající moderní technologie.


Obchodní řetězce si účtují přirážku až 90 procent, tvrdí potravináři

Ilustrační foto


Společnost v posledních letech své prodejny modernizuje. Z celkového počtu 236 jich již přebudovala 164. Největší proměnou prošlo 22 prodejen, které byly přestavěny dle konceptu nové generace. Na místě původní budovy tak vyrostly nové dvoupatrové prodejny využívající moderní technologie.

„Celkem v první polovině roku plánujeme postavit pět prodejen nové generace. Kromě toho počítáme i s výstavbou několika úplně nových prodejen,“ uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Diskont má v Česku 236 prodejen. Asi 80 procent sortimentu prodává pod privátní značkou. Loni v Česku spustil e-shop s nepotravinářským zbožím. Řetězec nyní patří mezi největší tuzemské obchodníky spolu s firmami Tesco, Kaufland, Ahold a Penny Market. Lidl s Kauflandem patří do německé maloobchodní skupiny Lidl & Schwarz-Gruppe.

Přečtěte si také:

Šéf Delmartu: Mnoho spotřebitelů už kvalitní potraviny nepozná

Salámy a párky jsou nejčastěji šizeným zbožím v Česku. Nevyhovuje až pětina

Lidl chtěl dobýt Ameriku. Skončilo to debaklem

Zaměstnanci v maloobchodu berou v Praze téměř o 10 tisíc víc než v ostatních regionech

Penny Market loni vydělal téměř půl miliardy korun, chce pokračovat v expanzi


Ohodnoťte tento článek
Diskuze