Levné letenky by vyloučily českého dopravce ze Skyteamu

15. prosince 2003, 00:00 - Dvoustranu připravil JAKUB KNĚZŮ, reportér ČT
15. prosince 2003, 00:00

ČSA je členem Skyteamu, který sdružuje Air France, Delta Airlines, Alitalia, AeroMexiko a KoreaAir. Cílem tohoto sdružení je nabídnout zákazníkům zvýhodněné lety prakticky kamkoliv a odkudkoliv díky návaznosti leteckých tras jednotlivých partnerů v tomto elitním sdružení.

Může se však stát, že český zástupce se z něj sám odpoutá, protože zatím jediný dlouhodobý záměr aerolinek, který prosákl na veřejnost, je orientace na tzv. low cost přepravu. To znamená začít nabízet zákazníkům jen základní a tudíž i levné služby bez jakéhokoliv komfortu. Na této myšlence je sice založena řada společností, které s nabídkou levných letenek nyní slaví úspěchy, ale u národního přepravce, jehož služby loni využily téměř tři miliony lidí, by takováto změna dlouhodobé strategie znamenala bezesporu velké překvapení. Natolik výrazné, že se proti němu ohrazují prakticky všichni zainteresovaní - od politiků, kteří ČSA přes podíl státu vládnou, až po ekonomy a experty na leteckou přepravu. Low cost by tak zcela určitě znamenal konec členství ve Skyteamu, protože ostatní aerolinky by nemohly zaručit standardní služby pro klienty na všech trasách, kde tým operuje.

LETECKÁ VÁLKA POKRAČUJE

Už před příchodem Jaroslava Tvrdíka a jeho lidí do ČSA se uvažovalo o tom, že by aerolinky koupily charterového přepravce Travel Servis. Tvrdík vizi rozpracoval a jednání dále probíhala. Podle důvěrné verze podnikatelského záměru nákupu Travel Servisu, který zpracovala komunikační agentura Ogilvy, by pohlcení Travel Servisu znamenalo odstranění konkurenta z lukrativního trhu charterů, vstoupilo by se na tzv. low cost trh prostřednictvím značky Prague Air. Spolupráce obou ekonomicky propojených společností by dále podle vize znamenala i výhodu v marketingu a propagaci či finančně výhodně obstarávání služeb, jako je údržba, catering, IT podpora či právní služby pro obě firmy najednou. Další interní dokument, který máme k dispozici, a který vznikl na začátku listopadu s názvem Strategie rozvoje Českých aerolinií v období 2004 až 2010, je zřejmě nejzajímavější už úvodem, kterým poukazuje na svoji jistou „zvláštnost“. V mottu společnosti, které je na druhé stránce tohoto textu, se totiž píše: „Letecký byznys 21. století je pokračováním války z 11. září 2001 jinými prostředky“.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Auta
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky…
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Volkswagen California Ocean 2.0 TDI 150 kW a malý výlet za velkým větrem
Technologie
Vodafone reaguje na konkurenci. Za 599 Kč nabídne neomezený LTE internet na doma
Compact od Sharpu dostojí svému názvu. Navíc má nejrychlejší displej
Zotac uvádí krátkou GeForce GTX 1080 Ti s vodním chlazením, pro kompaktní highendová PC
OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?
Jak (ne)funguje propojení počítače s mobilem ve Windows 10 Fall Creators Update?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít