Letiště mohou pomoci podnikání

13. dubna 2004, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
13. dubna 2004, 00:00

REGIONÁLNÍ LETIŠTĚ V BRNĚ, KARLOVÝCH VARECH A OSTRAVĚ PŘEJDOU Z MAJETKU ČESKÉ SPRÁVY LETIŠŤ POD KRAJSKÉ ÚŘADY. KRAJE CHTĚJÍ LETIŠTĚ VYUŽÍT PŘEDEVŠÍM PRO ROZVOJ PODNIKÁNÍ V REGIONU.

REGIONÁLNÍ LETIŠTĚ V BRNĚ, KARLOVÝCH VARECH A OSTRAVĚ PŘEJDOU Z MAJETKU ČESKÉ SPRÁVY LETIŠŤ POD KRAJSKÉ ÚŘADY. KRAJE CHTĚJÍ LETIŠTĚ VYUŽÍT PŘEDEVŠÍM PRO ROZVOJ PODNIKÁNÍ V REGIONU.

Podle přijatého zákona musí Jihomoravský, Karlovarský a Moravskoslezský kraj nově nabytá letiště nejméně deset let používat k původnímu účelu. Jako vlastníci letišť pak mohou na jejich rozvoj využívat peníze z fondů Evropské unie. „Od předání letiště do naší správy si slibujeme především urychlení regionálního rozvoje,“ řekl Profitu náměstek karlovarského hejtmana Jan Zborník. Podle jeho slov již K arlovarští založili společnost, která bude letiště provozovat. Do roku 2006 zde chtějí investovat až 76 milionů korun. Moravskoslezský hejtman Evžen Tošenovský již jednal se třemi zájemci o investice v průmyslové zóně Ostrava-Mošnov. Ta se nachází v těsné blízkosti místního letiště. „Jde o velké mezinárodní koncerny. Jeden je z oblasti letectví a další se zabývá spedičními službami,“ informoval hejtman s tím, že společnosti jsou přímo napojeny na leteckou dopravu. Letiště by do svého vlastnictví chtěly získat i další kraje. Zatímco dohoda o odkupu kunovického letiště Zlínským krajem se již rýsuje (podrobněji na straně 15), využití prostoru bývalého vojenského letiště v Milovicích ve Středočeském kraji se stále nedaří. Ve druhé polovině loňského roku skončila krachem jednání o prodeji letiště společnosti Tara Aerospace, která zde slibovala vybudovat civilní letiště a komerční zónu. Následně automobilka Škoda Auto oznámila konec snah postavit nedaleko Milovic autodrom pro testy svých vozů. Středočeský kraj se proto rozhodl požádat o převod letiště z majetku státu do svého vlastnictví. Chce se pokusit areál oživit vlastními silami s cílem přilákat do okolí silného investora. Vzory pro využití letišť lze najít u měst, která získala letiště do svého majetku od armády. Například provozovatel pardubického civilního letiště, společnost East Bohemian Airport (jejím stoprocentním vlastníkem je město Pardubice), plánuje výstavbu nového odbavovacího terminálu za 300 až 500 milionů korun. Cílem je přitáhnout na východ Čech větší počet turistů i investorů, přičemž výhodou je poměrně rychlé železniční spojení s centrem Prahy. N a královéhradecké letiště, které město v závěru loňského roku získalo bezúplatně od státu, se stěhují první podnikatelé. Přestože se část areálu mění na průmyslovou zónu, radnice chce na letišti zachovat letecký provoz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Už jste požádali finanční úřad o prominutí pokuty za kontrolní hlášení?
Známé tváře a volby. Které osobnosti podporují SPD, TOPku, či Piráty?
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Auta
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto,…
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Technologie
Levněji to ještě nebylo. Office 365 na celý rok jen za 599 Kč
Až do soboty zdarma. Stáhněte si tahovou strategii Civilization III
Jdete zítra volit? Liftago, SmileCar a Rekola vás k urně svezou zadarmo
Je tu Mini-ITX deska pro Skylake-X. Díky slotům SO-DIMM má pořád čtyřkanálové paměti
Právě vyšlo Ubuntu 17.10. Populární linuxová distribuce má několik klíčových novinek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít