Letiště Karlovy Vary by se mohlo dočkat modernizace. Vyjde na téměř tři čtvrtě miliardy - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Letiště Karlovy Vary by se mohlo dočkat modernizace. Vyjde na téměř tři čtvrtě miliardy

, čtk,
Letiště Karlovy Vary by se mohlo dočkat modernizace. Vyjde na téměř tři čtvrtě miliardy
Zdroj: Daniel Svoboda, Mladá fronta

Karlovarský kraj připraví dokumentaci pro rozšíření a prodloužení přistávací dráhy Letiště Karlovy Vary. Prvním krokem bude posouzení vlivu na životní prostředí. Rada vybrala ze zvažovaných tří variant rozvoje letiště tu nejrozsáhlejší, řekl novinářům náměstek hejtmana Karlovarského kraje Martin Hurajčík (ANO).

Přistávací dráha letiště je 30 metrů široká a dlouhá 2150 metrů. V těchto parametrech ale nestačí na přistávání větších letadel, které by do Karlových Varů mohly dopravit cestující ze vzdálenějších destinací.

Radní tak vybírali z variant, které zahrnovaly jen rozšíření přistávací dráhy na 45 metrů, rozšíření a částečné prodloužení a rozšíření a prodloužení o 360 metrů. Podle odhadů z poloviny loňského roku by rozšíření a prodloužení dráhy o 360 metrů mělo stát asi 734 milionů korun.

Bez investice do rozšíření dráhy není podle Hurajčíka možné do budoucna počítat s rozvojem mezinárodního letiště. „Rozvoj letiště je zahrnut i do národního investičního plánu. Je to jeden z deseti prioritních projektů Karlovarského kraje. Kraj by sám na takovou investici neměl,“ řekl Hurajčík.


Přecpaná Ruzyně? Ztrátová regionální letiště cítí jednu z posledních šancí

 Letiště Karlovy Vary


Karlovarské letiště má v posledních letech ztrátové hospodaření kvůli poklesu počtu cestujících ze zemí bývalého Sovětského svazu po roce 2013. Zatímco ještě v roce 2013 prošlo letištěm přes 100.000 cestujících, v následujících letech to byly jen desítky tisíc. V roce 2018 sice nastal obrat a letiště zdvojnásobilo počet cestujících na 45.000, ale jde o cestující spíše nízkonákladových letů, kteří také méně utrácejí.

V současnosti je jedinou pravidelnou linkou spoj z Moskvy, kterou provozuje společnost Pobeda. O dalších linkách se sice jedná, ale zatím se žádnou nepodařilo delší dobu udržet.

Čtěte také:

Výkres za 40 miliard. Plán stavby trati na letiště je hotov a zásadně změní tvář Prahy

Tučná dividenda: stát si z pražského letiště vezme 1,66 miliardy

Ohodnoťte tento článek
Diskuze