LEO Express převzal první vlak pro trať Praha-Ostrava

06. února 2012, 00:52 - Dalibor Dostál
06. února 2012, 00:52

Další posílení konkurence na české železnici se přiblížilo. Český železniční dopravce LEO Express převzal první zbrusu nový vlak Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail.  

 

 

Foto: LEO Express

Tato nízkopodlažní elektrická souprava absolvuje letos na jaře nezbytné zkoušky a bude testována i na zkušebním okruhu u Velimi. LEO Express postupně nakoupí celkem pět švýcarských vlaků, které začnou ještě letos přepravovat cestující mezi Prahou a Ostravou a nabídnou jim pohodlí a velmi kvalitní služby.

„Už teď se velmi těším, až s touto super moderní soupravou vyjedeme na koleje. Zákazníkům nabídneme velmi kvalitní a spolehlivé služby, které v České republice dosud nemohli využít a které jsme zatím znali jen ze zemí západní Evropy. Naše vlaky jsou vybaveny technologiemi odpovídajícími roku 2012 a ne těmi z osmdesátých let minulého století, na jaké byli dosud Češi na železnici zvyklí,“ říká Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express, který soupravu Flirt osobně převzal.

Klimatizovaná souprava hliníkové konstrukce pojme celkem 237 sedících pasažérů. „Zákazníkům poskytne nejen velký komfort, jako jsou pohodlné polohovatelné sedačky, dostatek místa na nohy i na velká zavazadla, opěrky na nohy, velmi nízká hlučnost nebo bezbariérový přístup do celého vlaku, ale i dosud nebývalé technické vymoženosti – například všudypřítomné elektrické zásuvky nebo rychlý internet pro všechny,“ popsal hlavní lákadla nových spojů Viktor König, generální ředitel LEO Express.

Celková hodnota kontraktu na dodání pěti souprav pro LEO Express od firmy Stadler činí 1,5 miliardy korun. Firmě se podařilo získat od bank velmi výhodné financování. Společnost očekává, že provoz bude rentabilní i díky zájmu cestujících o pohodlné cestování. „Moderní poznatky a data ze zahraničí ukazují, že po nasazení nového vlaku se na dané trase během pěti let zvýší počet cestujících o 80 až 200 procent,“ říká Leoš Novotný.  

Jen do počítačových technologií jedné soupravy investoval nový dopravce více než dvanáct milionů korun. „Je ověřeno, že rychlý a dostupný internet zvyšuje počet cestujících ve vlacích minimálně o 15 procent,“ zmínil majitel firmy.  Celá flotila pěti souprav zahájí plný provoz na trase Praha-Ostrava letos v prosinci.

Dodavatelská firma Stadler se rozhodla vlak LEO Express v září vystavit jako svůj hlavní exponát na celosvětové výstavě InnoTrans 2012 v Berlíně a pochlubit se tam novým interiérem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Zotac uvádí krátkou GeForce GTX 1080 Ti s vodním chlazením, pro kompaktní highendová PC
OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?
Jak (ne)funguje propojení počítače s mobilem ve Windows 10 Fall Creators Update?
Mladí Číňané soutěží ve virtuálním tleskání prezidentovi, mají na to aplikaci
Volby.cz byly pod „hackerským“ útokem, tvrdí Český statistický úřad
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít