Kufry až za tři dny. Travel Service se bál přetížení letadla - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Kufry až za tři dny. Travel Service se bál přetížení letadla

, red,
Kufry až za tři dny. Travel Service se bál přetížení letadla
Zdroj: Profimedia.cz

Bez zpoždění, se střízlivou posádkou i bez potíží na přistání. Tentokrát se leteckému přepravci Travel Service „jen“ nepodařilo dopravit z Kanárských ostrovů do Brna zavazadla cestujících. Přijdou až tři dny po přistání letadla.

Letadlo Travel Service přistálo v úterý krátce po půlnoci v Brně. Většina ze 180 cestujících však čekala v hale marně na svá zavazadla, uvedl web iDnes.cz.

„Z letištního rozhlasu se ozvalo, že se omlouvají, ale aby nedošlo k přetížení letadla, většina zavazadel nebyla naložena a přiletí později,“ sdělil webu Antonín Wižďálek, jeden z řady Čechů, kteří z letiště odešli s prázdnou.

Kufry dorazí v pátek, to jediné se cestující od posádky dozvěděli poté, co podepsali zjednodušený reklamační formulář.

„Z provozních důvodů nebyla naložena zhruba třetina zavazadel na letišti Tenerife. Tato část zavazadel bude přepravena zpět nejbližší možnou linkou do České republiky v pátek a zavazadla budou rozvezena jednotlivým cestujícím,“ řekla iDnes.cz Vladimíra Dufková, mluvčí dopravce.

Travel Service se zároveň distancoval od jakékoli odpovědnosti za případné poškození předmětů podléhajících rychlé zkáze, jako jsou například potraviny.

Českého přepravce stíhají v poslední době problémy. Před deseti dny zůstalo jeho letadlo vězet kvůli poruše v egyptském letovisku Hurgada, na což doplatili klienti cestovní kanceláře Fischer. Minulý měsíc měl letoun Travel Service problémy na přistání v Burgasu.

Na počátku srpna pak byl na letu Travel Service (resp. SmartWings) z Bratislavy do Burgasu před přistáním signalizován požár podvozku. Po bezpečném přistání ale na letadle – které měl Travel Service pronajaté na letní sezonu, podobně jako v případě předchozího burgaského incidentu – žádné známky ohně nebo kouře nebyly patrné. Pověstnými se pak již stávají potíže společnosti s „pitným režimem“ jejích posádek.

„Trouble Service“ v datech
Červenec 2017
Letadlo společnosti Travel Service sjelo v bulharském černomořském městě Burgasu při opouštění přistávací dráhy mimo zpevněnou plochu. Nikdo nebyl nebyl zraněn, letiště ale bylo po nehodě několik hodin uzavřené.

Červen 2016
Stroj společnosti Travel Service musel cestou do Španělska neplánovaně přistát ve Francii. Na palubě s bezmála 200 pasažéry totiž poklesl tlak.

Únor 2014
Při mezipřistání na Azorských ostrovech se letadlu společnosti Travel Service poškodil během přistávacího manévru kvůli poryvu větru podvozek. Cestující poté čekali bezmála osm hodin na náhradní letadlo.

Leden 2014
Kvůli závadě na palivovém systému cestující Travel Service strávili 15 hodin na letišti v Dubaji. Ubytování na noc jim dopravce nezajistil.

Leden 2014
Spoj ze Srí Lanky provozovaný společností Travel Service nabral zpoždění 17 hodin. Cestující strávili po opuštění hotelu na cestě bezmála 40 hodin. „Kdyby se nás tam neujal manažer letiště Dubaj, tak jsme tam byli šestnáct a půl hodiny o hladu, neměli jsme k dispozici žádné deky, žádné polštáře,“ citoval server Novinky.cz jednu z cestujících.

Srpen 2013
Společnosti Travel Service zkolaboval pilot těsně před odletem z řeckého ostrova Rhodos. „Měl zdravotní problémy,“ potvrdila mluvčí Dufková.

Koncem loňského roku na sebe Travel Service upozornil i neslavným vysvědčením dceřiné firmy SmartWings v hodnocení leteckých společností. V anketě britské společnosti Skytrax skončily Smart Wings mezi 21 nejhoršími na světě, když získaly pouze dvě z pěti možných hvězdiček. „Dvouhvězdičkové hodnocení je přiděleno dopravcům s kvalitou nižší, než je průměr celého oboru. Běžně to znamená slabší nebo nevyrovnaný produkt a horší služby palubního personálu či chování personálu na domovském letišti,“ uvádí Skytrax.

Kromě SmartWings jsou mezi 20 aerolinkami s dvěma hvězdičkami aerolinky z Baham, Bangladéše, Bulharska, Číny, Kuby, Íránu, Indonésie, Nepálu, Turecka, Ruska, USA, Súdánu, Sýrie, Tádžikistánu, Turkmenistánu, Ukrajiny a Jemenu.

Dále čtěte:

Vyhoďme ho z kola ven aneb Kdy musí aerolinky platit odškodné?