Kterak ušetřit

22. dubna 2009, 14:27 - Ivan Pilný
22. dubna 2009, 14:27

Osobní příklad šéfa je nakažlivý

Snižování nákladů je v době krize evergreenem. Šetří se, kde se dá, hlava nehlava. Je důležité uvědomit si, že samy úspory nestačí. Podobným mýtem byl i reengineering spočívající zejména ve zvýšení efektivity procesů ve firmě. Obě strategie jsou podmínkami nutnými, nikoli postačujícími. Pokud vyrábíte něco, co nikdo nechce, není vám nic platné, že to vyrábíte úsporně a efektivně. Sklady se plní, peníze docházejí, past sklapne.
V době krize je šetrnost na místě. Warren Buffett říká: „ Když jsi v jámě, to nejdůležitější je přestat hrabat!“ Je třeba udělat nemilosrdnou inventuru nákladů a ořezat „sádlo“, kde se dá. Osobní příklad šéfa je nakažlivý. Koupě nového luxusního auta v době, kdy se ve firmě počítá každý kus papíru, vaši snahu o šetrnost zrovna nepodpoří. Vyplatí se naučit se znovu dobře a správně počítat. Řada firem v ceně výrobku nerozpouští všechny náklady a pak se diví, že nejsou peníze na nájem nebo pojistky. Trh vašich dodavatelů je nutné pečlivě sledovat a využít každé příležitosti snížit nákupní cenu nebo dostat za méně více. Dodavatele prostě v této době musíte trochu přiškrtit, vaši zákazníci vám to také dělají. Na druhé straně se dají zúročit dlouhodobé vztahy, kdy vám jako solidnímu dlouhodobému odběrateli někdo může vyjít vstříc. To, že nebudu nakupovat to, co nepotřebuji, je samozřejmé. Průchod vaším podnikem a pohled na odložené, málo používané nebo vůbec nepoužívané věci je poučný.
Strategii úspor je třeba zavést jako imperativ. Šetřit se musí i mimo krizi, neberte si příklad z našich vlád. Právě v době, kdy se daří, je třeba odstartovat programy, které vám popularitu nezískají, ale jsou výsledkem rozumných a předvídavých úvah. Někde ovšem šetřit nesmíte. Propouštět plošně zaměstnance, jejichž expertizu budete později pracně a těžko hledat, je cesta do pekel. Likvidovat strategie, které vás výrazně odlišují od konkurence, vám dlouhodobě také nepomůže. Šetřit na vašich zákaznících se nevyplatí, ztratit je můžete jen jednou. A nezapomeňte, každá krize je také příležitost.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
DVB-T2 již pro 83 % domácností. Nové pokrytí hlásí Černá hora a Lysá hora
Objevil se první dvoujádrový Ryzen, vzorek mobilního čipu s GPU Radeon Vega 3
Samsung udělá z mobilů ještě lepší počítače. Na Galaxy S8 a Note8 poběží Linux
Nejlepší protipirátská ochrana Denuvo padla. Cracky vznikají ještě v den vydání her
Podle výrobců grafik ještě těžní mánie nekončí, vydrží prý minimálně do konce roku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít