KRUH SE UZAVÍRÁ - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

KRUH SE UZAVÍRÁ

, István Lékó,
KRUH SE UZAVÍRÁ
Zdroj: Euro.cz

Marketing má krátce před hrami v Sydney novou šéfku

Už v září začínají letní olympijské hry v Sydney a ve firmě Česká olympijská, která zabezpečuje marketing a peníze pro Český olympijský výbor, byl opět – již popáté – vystřídán manažer na nejvyšším postu. Novým šéfem společnosti se stala Alena Kindová, manželka prvního ředitele Jana Kindy.

Akciová společnost Česká olympijská je marketingovou agenturou Českého olympijského výboru (ČOV). Podle výpisu z Obchodního rejstříku byla založena 25. 4. 1997. Olympijští sponzoři Adidas, Allianz, Čechofracht, Česká spořitelna, Český Telecom, Radegast, Sazka, Stella Group, Škoda Auto a Transgas stejně jako veřejnost zajímající se o finanční zabezpečení českého týmu mohou nad neustálými změnami v křesle ředitele České olympijské jen zvedat obočí.

U vzniku této firmy stálo několik otců a jedna matka. Myšlenka se zrodila kdesi mezi Jiřím Kynosem, finančním ředitelem ČOV, Antonínem Indruchem (tehdy mís-topředsedou představenstva Agrobanky odpovědným kromě jiného za marketing) a Alenou Kindovou (tehdy marketingovou ředitelkou Agrobanky), jejím manželem Janem Kindou (tehdy i nyní ředitelem marketingové agentury STES zaměřené na fotbal), Miroslavem Augustínem (tehdy vedoucím sportovní redakce Českého rozhlasu, později marketingovým pracovníkem Charouzovy BPA, dnes externím spolupracovníkem Českého rozhlasu).

Olympijský marketing se poprvé v historii stal přitažlivou doménou, o kterou se kromě této skupiny spřízněných duší zajímal i František Chvalovský nebo Peter Kovarčík z Teleaxisu. Dle dostupných informací i celá volba nového Českého olympijského výboru v prosinci 1996 byla o tom, kdo bude ovládat marketing.

Prvním předsedou představenstva a ředitelem České olympijské se stal Jan Kinda (STES), kterému v představenstvu kromě jiných sekundoval Jiří Kynos. Miroslav Augustín se protlačil do dozorčí rady. Buď Kinda zklamal očekávání, nebo očekávání zklamala jeho, nicméně po krátké době byl ve funkci ředitele vystřídán Jiřím Pavlíkem, do té doby odborníkem na prodej lednic Samsung Calex. Ředitele Pavlíka ve funkci nahradil bývalý hokejový brankář Jiří Králík, se kterým přišla i nová skupina manažerů. Ani ti neměli dlouhého trvání. Králíka představenstvo odvolalo a vedením České olympijské pověřilo Jiřího Kynose, který tak začal kumulovat snad nejvíc funkcí v stoleté historii Českého olympijského výboru. Jako šéf České olympijské sháněl finanční prostředky pro ČOV a plánoval jejich užití a jako finanční ředitel Českého olympijského výboru kontroloval způsob jejich užití.

Před třemi týdny se v klání o funkci nového ředitele České olympijské znovu potkali dva z otců (i když jedna je matkou) myšlenky: Miroslav Augustín a Alena Kindová. Druhá jmenovaná vyšla ze soutěže vítězně a obsadila post zřejmě vratké židle ředitele. Rodinný kruh se uzavírá.

Alena Kindová se k tomuto místu dopracovala hodně dlouhou cestou. Poté, co byla na Agrobanku uvalena nucená správa a policií vyšetřovaný Indruch byl definitivně z kola ven, nastoupila začátkem roku 1997 do Multiservisu, kde nevydržela dlouho. Následně po několika peripetiích nastoupila nejdříve jako šéfka resortu komunikace do Chemapol Group, poté na podobný post do České spořitelny, z níž nedávno také odešla.

Dnes se ocitá na horké židli ředitele České olympijské. Zdá se, že životnost ředitelů této společnosti je velice krátká, což určitě olympijskému marketingu před letošními hrami v Sydney neprospívá.

Má-li se rozvíjet, musí tady platit kontinuita mezinárodních vztahů, znalosti prostředí, schopnosti se orientovat v spleti práv MOV, organizátorů her, televizních práv, a znát šedé eminence v pozadí. Popřejme nové paní ředitelce, aby nepotvrdila svoji pověst fluktuanta a narušila efemérnost jí svěřeného postu ve prospěch rozvoje olympijského marketingu a českého olympismu.