Křetínského CMI koupila čtyřprocentní podíl v mediální společnosti ProSiebenSat.1 - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Křetínského CMI koupila čtyřprocentní podíl v mediální společnosti ProSiebenSat.1

, čtk,
Křetínského CMI koupila čtyřprocentní podíl v mediální společnosti ProSiebenSat.1
Zdroj: Profimedia.cz

Skupina Czech Media Invest (CMI), kterou spoluvlastní český podnikatel Daniel Křetínský, koupila podíl zhruba 4,07 procenta v německé televizní a rozhlasové společnosti ProSiebenSat.1 Media. Podle CMI jde o první krok v nové strategii, která spočívá v nákupu minoritních akciových podílů v evropských mediálních společnostech.

„Tato investice pro CMI přináší i prvek diverzifikace, kdy po výraznějších investicích do oblasti tisku, včetně digitálních aktiv, a vstupu na trh rádií, investuje také do oblasti lineární celoplošné televize, která je spolu s internetem dominantním formátem na reklamním trhu,“ uvedla CMI.

Křetínskému patří v CMI poloviční podíl. Dalšími spolumajiteli jsou Patrik Tkáč se 40 procenty a Roman Korbačka s deseti procenty. Křetínský a Tkáč letos podnikli prostřednictvím své investiční skupiny EP Global Commerce (EPGC) neúspěšný pokus o převzetí německé obchodní firmy Metro.

CMI vydává v Česku čtyři deníky a několik desítek časopisů. Je rovněž vlastníkem rozhlasových stanic v Česku a v Rumunsku. Od loňska je skupina CMI také majitelem několika francouzských tiskových periodik, koupila i podíl v prestižním deníku Le Monde.


V první evropské lize. Čeští byznysmeni pohlcují zahraniční firmy


„Vítáme každého investora a považujeme to za potvrzení své strategie,“ uvedla společnost ProSiebenSat.1 ve vyjádření pro agenturu Reuters. Firma se nyní snaží rozšířit své aktivity v oblasti e-commerce, aby kompenzovala slabé reklamní příjmy z televizních aktivit.

„Jsme přesvědčeni, že silné lineární evropské televize, které jsou správně schopny reagovat na vývoj vnějšího prostředí, mají dobrý ekonomický potenciál i do budoucna, a nesdílíme skeptičtější pohled většiny trhu, který se projevil poklesem tržních hodnot řady evropských televizí,“ uvedl Branislav Miškovič, člen představenstva a finanční ředitel skupiny CMI. „Pokud jde o oblast e-commerce, nepovažujeme ji za zcela nezbytnou součást aktiv lineárních televizí, nicméně z pohledu ProSieben se vybudováním tohoto pilíře podařilo vytvořit významnou hodnotu, ze které bude společnost v následujících letech benefitovat,“ dodal.

Přečtěte si také:

Křetínský dokončuje podmínky financování akvizice německého Metra, píše Reuters

Převzetí Metra aneb Jak česko-slovenští dravci nahrazují německou podnikatelskou dynastii

Kdo chce být miliardář. V Česku rostou nové úspěšné investiční skupiny

Německá síť Metro, o kterou usiluje Křetínský, odchází z Číny

Křetínský s Tkáčem začali vykupovat akcie Metra v hodnotě 150 miliard korun

Ohodnoťte tento článek
Diskuze