Menu Zavřít

Krakonoš už na Alpy žárlit nemusí

11. 12. 2006
Autor: Euro.cz

Nevidí to jen ten, kdo nechce. Česká horská střediska se prostě snaží. V posledních letech začala zlepšovat služby a mílovými kroky dohánějí tolik opěvovaný servis alpských center. A letošní investiční smršť tento trend ještě umocnila.

Nespokojený lyžař si možná bude dál brblat něco o tom, že Alpy jsou stejně lepší a v podobě podbízivých balíčků permanentka plus ubytování vlastně i levnější.

Ale tento názor bude čím dál víc patřit spíš do kolonky předsudku.

Proč? Zaprvé: Někdy až podezřele levné nabídky alpské dovolené jsou často šity podle vzoru katalogových klamavých reklam. Uvádějí „ceny od“. Když ovšem k mizivé částce připočtete náklady na dopravu a stravu, rázem je kouzlo nízké ceny pryč. A zadruhé: I služby lyžařům v Česku začínají mít evropskou úroveň. Desítky nových lanovek a vleků, které před letošní sezonou vyrostly, snad rozeberou proklínané fronty a nenechají natěšené lyžníky dlouho čekat. I zázemí a infrastruktura slibuje kompletní pohodlíčko. Co chtít víc?

Zbývá tedy jediný problém. A ten nezmění sebevětší snaha provozovatelů. České hory mají prostě přírodní limity. Už asi nepovyrostou. Kdo touží po sjezdovce dlouhé tři kilometry nebo po pohlednicovém panoramatu prosluněných čtyřtisícovek, toho prostě skromné české kopečky uspokojit nemohou.

Ale jejich zeměpisnou výhodou je blízkost. Na víkend a tím spíš na jednodenní lyžovačku si prostě našinec do Itálie nezajede. A pro mnohé může hrát roli i určitý sentiment vůči nenapodobitelné atmosféře českých hor. Sice kapesních, ale našich.

BRAND24

Jen na to se ale čeští vlekaři spolehnout nehodlají. Příznačný je v tomto ohledu impozantní nástup podnikatele Karla Vacka. Jeho společnost Snowhill se stala největším provozovatelem vleků v zemi. A letos Vacek rozbil bank obrovskou investicí na Ještědu. Všechnu starou výbavu odvezl do šrotu a za 300 milionů připravil lyžařům moderní lanovkové eldorádo. Vacek by mohl být v lyžování tím, čím je v autobusové dopravě Radim Jančura. Také chce nabídnout zákazníkovi dosud nebývalý servis, také tlačí na veřejného molocha. V tomto případě na Český svaz tělesné výchovy. Pokud bude Vacek se svým konceptem úspěšný, bude to jenom dobře. Další odvětví služeb dostane světový glanc.

Levné nabídky alpské dovolené jsou často šity podle vzoru katalogových klamavých reklam.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).