Menu Zavřít

Kr8tce

2. 6. 2003
Autor: Euro.cz

Masivní omezení odesílání textových zpráv z internetu se dotklo řady uživatelů mobilních telefonů. Poškozeni nebyli jen jednotlivci, ale i firmy. Právě toho se snaží využít T-Mobile se svou nabídkou "Privátní SMS brána". Služba umožní provozovat vlastní bránu pro odesílání a příjem SMS zpráv v rámci firemního intranetu nebo internetu.

SMS pořád z webu

Aplikaci je navíc možné přizpůsobit firemnímu stylu a propojit s dalšími firemními aplikacemi. Privátní SMS brána je ve skutečnosti software, který funguje jako webový server. Pro odesílání a příjem zpráv využívá pevného připojení do SMS centra, popřípadě mobilního zařízení se SIM kartou připojenou k počítači. Aplikace rovněž může zprávy přes dané připojení i přijímat a zaznamenávat do textového souboru. Webové rozhraní má uživatel uloženo na disku v šablonách, které se načítají vždy při startu aplikace, a je tedy možné tyto šablony kdykoliv upravit podle potřeby. Webové rozhraní není navíc jedinou možností, jak vkládat SMS zprávy - privátní SMS bránu lze propojit s jinými firemními aplikacemi a SMS zprávy poté odesílat přímo z těchto aplikací. Privátní SMS brána je zdarma. Platí se pouze cena za odeslání SMS zprávy podle nastaveného tarifu.

BRAND24

Mobilů brzy bude devět milionů

Zhruba 8,77 milionu lidí, tedy téměř 86 procent populace, vlastnilo v České republice ke konci prvního čtvrtletí letošního roku mobilní telefon. Za první tři měsíce roku se počet uživatelů zvýšil o 190 tisíc, nejméně 10 až 15 procent uživatelů ovšem vlastní více než jednu SIM kartu. Celkově je tedy počet skutečných majitelů mobilních telefonů menší. Nejstarší tuzemský operátor Eurotel v prvním čtvrtletí zvýšil počet uživatelů zhruba o 59 tisíc na více než 3,95 milionu. Konkurenční T-Mobile zaznamenal v prvním čtvrtletí nárůst počtu zákazníků své sítě o zhruba 40 tisíc na 3,55 milionu. Nejmladší operátor Český Mobil v prvním čtvrtletí zvýšil počet klientů vlastní sítě Oskar o 90,8 tisíce na více než 1,27 milionu. Tato uvedená čísla však nejsou vzájemně bez výhrad srovnatelná. Porovnání počtu uživatelů je totiž ztíženo odlišnými pravidly pro deaktivaci zákazníků. Zatímco Český Mobil mezi aktivní zákazníky nepočítá ty vlastníky SIM karet, kteří ji nevyužili šest měsíců, T-Mobile je deaktivuje až po 13 měsících a Eurotel po 18 měsících. Na celkových tržbách tuzemských mobilních operátorů se v prvním čtvrtletí nejvíce podílel Eurotel s 46,4 procenta, T-Mobile se podílel 37,6 procenta a Český Mobil 16 procenty. Podobně tomu je i podle ukazatele EBITDA. Největší tržní podíl má Eurotel s 51,3 procenta před T-Mobile s 41,3 procenta a Českým Mobilem s 7,4 procenta. Takto dobře se ovšem nevede operátorům pevných telefonních linek. Počet uživatelů mobilních telefonů překonal počet pevných telefonních linek už v roce 2000. Dominantní provozovatel pevných linek Český Telecom loni zaznamenal pokles počtu zákazníků o zhruba 150 tisíc a provozuje zhruba 3,65 milionu hlavních telefonních stanic.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).