KPMG: Nižší ceny loni rozpohybovaly poptávku po ubytovacích zařízeních

21. února 2012, 15:59 - MediaFax
21. února 2012, 15:59

Podle údajů z TLT benchmark, projektu společnosti KPMG Česká republika, se v roce 2011 průměrná celková obsazenost pokojů pohybovala na úrovni 56 procent, ve srovnání s rokem 2010 šlo o nárůst o čtyři procentní body, oproti roku 2009 dokonce o sedm procentních bodů.

Foto: Profimedia.cz

Poptávku po hotelovém ubytování dokázaly rozhýbat zejména snížené ceny, které během tříleté historie TLT benchmark dosáhly svého minima. Loni se ukazatel průměrné dosahované ceny za pokoj dostal na úroveň 1076 korun, což je o 98 korun méně než v roce 2010 a o 406 korun méně oproti roku 2009.

Přestože se obsazenost ubytovacích zařízení meziročně zvýšila, hotely trápí zejména dlouhodobě klesající průměrná tržba za disponibilní pokoj - ta v loňském roce spadla až na 620 korun. Nejvýdělečnějším obdobím byl pro hotely rok 2009, kdy se hranice tohoto ukazatele pohybovala okolo 760 korun.

Oproti období 2004–2007 jsou současné ukazatele v hotelovém segmentu výrazně nižší. Propad začal v roce 2009, takže tento sektor prochází již tříletým obdobím neradostných výsledků. Hotely, které se nepřizpůsobují novým podmínkám, nesnaží se nacházet inovativní distribuční cesty ke klientům, neupravují své produkty podle poptávky a nehledají efektivní cesty k úsporám ve svých provozech, nečeká radostná budoucnost,“ domnívá se Ondřej Špaček, Associate Manager, služby pro cestovní ruch a volnočasové aktivity, KPMG Česká republika.

Dlouhodobě se také zkracuje průměrná délka pobytu. V roce 2011 trávili klienti ubytovacích zařízení nejvíce času v lázeňském Karlovarském kraji - průměrně se jednalo o šest nocí. V Praze průměrná doba pobytu činila jen 2,5 noci.

Podle Špačka bude následující období pro hotelový byznys opravdu velmi složité. Pro zákazníky ubytovacích zařízení může být rok 2012 naopak pozitivní, a to hned ze dvou důvodů: ceny se i nadále budou pohybovat ve spodních mezích a některá strategická rozhodnutí hotelů přispějí ke zvýšení kvality jejich služeb.

Negativní vliv na poptávku budou mít úsporná rozpočtová opatření v zemích Evropské unie. “Nelze vyloučit, že se kvůli vládním opatřením v některých evropských zemích sníží hodnoty příjezdové turistiky, takže se nemusí podařit zásadním způsobem oživit zájem o ubytovací zařízení v České republice,“ odhaduje Ondřej Špaček. Průzkum TLT benchmark vychází z dat, která od počátku roku 2009 s měsíční periodicitou poskytují ubytovací zařízení. Celkem se do projektu zapojilo už více než 180 subjektů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít