Koronakrizi bereme jako příležitost k rozšíření podnikání, říkají zakladatelé Taste of Prague - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Koronakrizi bereme jako příležitost k rozšíření podnikání, říkají zakladatelé Taste of Prague

,
Koronakrizi bereme jako příležitost k rozšíření podnikání, říkají zakladatelé Taste of Prague
Zdroj: Hynek Glos/Euro

Zuzana a Jan Valentovi jsou známi jako Taste of Prague. Než přišla pandemie koronaviru, prováděli skupiny turistů po pražských podnicích, které pro ně představovaly to nejlepší z dostupné české gastronomie. Za osm let fungování na trhu si vybudovali pověst odborníků a silnou značku na sociálních sítích.

Situaci v českém gastru s nimi konzultovali zahraniční novináři a turisté plánující cestu do Prahy se na ně ještě nedávno obraceli s desítkami e-mailů týdně. Vedle nich bylo součástí Taste of Prague pět dalších foodies a za rok společně provedli až deset tisíc zájemců o pražskou gastronomii.

Pracně budovaný byznys se zastavil ještě předtím, než vláda rozhodla o vyhlášení nouzového stavu. Zahraniční turisté přestali do Prahy jezdit. Taste of Prague o sobě dali po krátké pauze na nadechnutí zase vědět. Přišli s logickým krokem. Přeorientovali se na Čechy a na expaty, kteří tu žijí. Zachraňovali podnikání své i restaurací, bister a barů, do kterých dříve vodili své hosty. Jejich současné aktivity ukazují, že přežít se dá i odliv zahraničních turistů, ale ne s rukama složenýma v klíně.

Kdy vám došlo, že vás čekají krušné časy?

Zuzana: Leden a únor jsou pro nás vždycky nejslabší měsíce. Jezdí málo lidí a pro nás je to příležitost odpočívat a plánovat.

Začátkem roku jsme byli ještě klidní, když ale nezačaly chodit rezervace ani na jaro a léto, zpozorněli jsme. Do února běželo všechno normálně, ale třeba od Australanů, kteří plánují hodně dopředu, jsme na následující měsíce neměli jedinou rezervaci. Pak přestaly přicházet rezervace i od Američanů a na…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?

Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 47x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje