Korejská Kia startuje výrobu v Žilině

27. listopadu 2006, 00:00 - ERICH HANDL
27. listopadu 2006, 00:00

AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSLNový závod automobilky Kia zahájí tento pátek 1. prosince sériovou výrobu ve slovenské Žilině. Továrně dodává díly i několik menších firem z Česka. Korejci zatím na Slovensku proinvestovali 800 milionů eur (22,3 miliardy českých korun).

AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL

Nový závod automobilky Kia zahájí tento pátek 1. prosince sériovou výrobu ve slovenské Žilině. Továrně dodává díly i několik menších firem z Česka.

Korejci zatím na Slovensku proinvestovali 800 milionů eur (22,3 miliardy českých korun). „Celková částka má dosáhnout jedné miliardy eur,“ řekl minulou středu viceprezident společnosti Kia Motors Slovakia Čangkjun Han. Investice tedy bude jen o málo menší než kolínská továrna TPCA. Do konce roku by v závodě mělo pracovat 1600 až 1700 lidí, časem se tento počet zvýší na tři tisíce. V příštím roce by v novém závodě mělo pracovat 2200 lidí, cílový stav má naplnit v roce 2009. Zatím prý projevilo zájem o práci ve slovenském závodě jihokorejské automobilky kolem 20 tisíc lidí. „Vybírat kvalitní pracovníky je obtížné. Na Slovensku už jsou dvě velké automobilky, takže se na trhu práce nacházíme ve velmi konkurenčním prostředí,“ řekl mluvčí firmy Dušan Dvořák.

V továrně se bude časem vyrábět kolem 300 tisíc automobilů ročně. Ještě do konce letošního roku by to mělo být 5000 vozů. Celkem se budou vyrábět tři modely. První z nich, pětidveřový vůz střední třídy s názvem Cee’d, má být hlavním tahákem pro Evropu. V České republice se bude prodávat od prosince od 339 980 korun a může ohrozit dominující Škodu Octavia. Kia na něj totiž nabídla nevídanou pětiletou záruku, na motor se dokonce vztahuje sedmiletá garance. „V prosinci budeme zahajovat prodeje pětidveřových modelů, postupně přijde na trh i kombík a třídveřová varianta. V Česku chceme příští rok prodat celkem tisícovku vozů,“ řekl Profitu výkonný ředitel Kia Motors Czech Vít Pěkný.

SPOR O POBÍDKY

Investici provázely problémy.

Po komplikacích s výkupem pozemků si společnost stěžovala, že předchozí vláda jí navzdory příslibu zamítla pomoc pro dodavatele.

Zástupci automobilky v uplynulých dnech údajně požádali kabinet Roberta Fica o poskytnutí této státní pomoci. Nepodaří se ani splnit závazek, podle kterého měla být do prosince dokončena dálnice mezi Bratislavou a Žilinou.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Nvidia dává opět ke grafikám zadarmo hru Destiny 2, podporuje takto GTX 1080 a 1080 Ti
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít