Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Nezaměstnanost je nízká, poptávka po personalistech vysoká

Nezaměstnanost v ČR se už spoustu měsíců drží na minimu. Od roku 2014 s občasnými výkyvy…

Oslavy výročí vzniku ČSR potrvají celý měsíc od 28. září

Národní oslavy 100 let Československa začnou 28. září znovuspuštěním staroměstského…

Průlom v pohledu na alternativní medicínu

Informace o předání petice na podporu biotroniky do Poslanecké sněmovny a Senátu…

Konkurence se OneNetu nebojí

17. září 2007, 00:00 - Jan Němec
17. září 2007, 00:00

Mobilní operátor Vodafone představil na začátku září nabídku konvergovaných služeb, spojujících pevné i mobilní volání a datové služby. Konkurenční operátoři tvrdí, že Vodafone OneNet jejich firemní zákazníky nepřetáhne.

Datové a telefonní služby v jednom Mobilní operátor Vodafone představil na začátku září nabídku konvergovaných služeb, spojujících pevné i mobilní volání a datové služby. Konkurenční operátoři tvrdí, že Vodafone OneNet jejich firemní zákazníky nepřetáhne.

Konvergence na trhu telekomunikací pokračuje. Operátor Vodafone CR představil komplexní nabídku pro firmy, která v sobě zahrnuje jak mobilní, tak pevné hlasové služby i služby datové. Zákazníci budou díky tomu moci využívat všechny služby v rámci jedné virtuální sítě a platit pouze jednu fakturu.

Oba konkurenční operátoři – Telefónica O2  a T-Mobile – však tvrdí, že se nejedná o žádnou novinku a podobné „balíčky“ nabízejí klientům také. O svoji firemní klientelu se proto nebojí.

Konvergenci žádají firmy

Slučování pevných a mobilních telekomunikačních služeb do balíčků si podle operátorů žádají především firemní zákazníci (více v Profitu č. 36/2007). Důvodem je hlavně pohodlí: vyúčtování služeb je díky jednomu dodavateli přehlednější a jednodušší. Při problémech navíc odpadá nutnost řešit je s více poskytovateli. Právě na to sází Vodafone.

„Firemní zákazníci chtějí komplexní telekomunikační služby v rámci jedné nabídky a od jednoho poskytovatele. Proto jsme pro ně připravili Vodafone OneNet,“ tvrdí generální ředitel české pobočky Vodafonu Graham Maher. Podle něj by měly firmy oslovit vedle komplexnosti také ceny.

Základem služby OneNet je vytvoření jediné virtuální privátní sítě ve firmě. V jejím rámci budou fungovat mobilní i pevné hlasové služby a datové služby. Díky propojení do jedné virtuální sítě pak budou moci všichni uživatelé z firmy volat mezi sebou zdarma. A to nezávisle na tom, zda půjde o volání mezi pevnými telefony, mobily nebo volání mezi mobilem a pevnou linkou.

Virtuální pobočková ústředna PBX pak nabídne další služby. Například konferenční hovory, jednotnou hlasovou schránku pro pevné i mobilní telefony či vlastní číslovací plán (dvou až čtyřciferná „interní“ telefonní čísla).

Pevný internet s Radiokomunikacemi

Datové služby v rámci OneNetu lze v podstatě rozdělit na dvě skupiny – vnitrofiremní datovou síť a „vnější“ připojení k internetu. V rámci firmy jsou datové přenosy neomezené. Rychlost připojení si bude moci vybrat zákazník, a to v rozmezí 64 kilobitů až jeden megabit za sekundu. Mobilní připojení má podle mluvčího Vodafonu Jakuba Hrabovského fungovat prostřednictvím technologie GPRS/EDGE. Vodafone hodlá v rámci OneNetu klientům rychlosti a parametry připojení garantovat.

Pevné připojení Vodafonu dodá společnost Radiokomunikace. Ta však zdaleka nepokrývá celé území Česka. Protože Vodafone slibuje plošné pokrytí, bude na „bílých“ místech doplňovat ADSL Radiokomunikací jiným řešením. Tím mají být další partneři, konkrétně provozovatelé FWA (Fixed Wireless Access) služeb v licencovaných pásmech 26/28 gigaherzů. FWA jsou bezdrátové sítě určené pro překonání poslední míle. Jednoduše řečeno představují bezdrátové napojení na pevnou optickou páteřní síť. Většinou se využívají tam, kde není připojení pomocí drátů vhodné.

Cena = paušál + uživatel

Platby za služby OneNet budou podle zástupců Vodafonu do velké míry individuální. Záležet bude především na potřebách a nárocích klienta. Proto firma představila pouze orientační ceník hlasových služeb. Další složky ceny se mohou lišit. „Ceny jsou stanoveny na individuální bázi. Přizpůsobí se požadavkům zákazníka, ale například i technickým parametrům v jeho lokalitě,“ potvrzuje Jakub Hrabovský.

Orientační ceník proto stanoví pouze pět základních tarifů. Měsíční paušál se u nich pohybuje od pěti do čtyřiceti tisíc korun. Paušál přitom slouží zároveň jako kredit na volání a odesílání SMS zpráv. Cena za minutový hovor v rámci pevné sítě začíná na 1,17 koruny u nejnižšího tarifu a končí na 93 haléřích u nejdražšího. Volání z mobilu na mobil, z pevné linky na mobil a naopak začíná na 4,29 koruny, u nejvyššího tarifu klesá na 3,34 koruny.

Vedle paušálních plateb budou zákazníci využívající OneNet platit také takzvané uživatelské poplatky. Každý uživatel mobilního čísla tak vyjde firmu měsíčně na 150 korun, uživatel pevného čísla na 120 korun a uživatel obou pak na 250 korun.

O2: Jsme jedničkou a zůstaneme jí Útok Vodafonu na firemní klientelu nechává prozatím konkurenci v klidu. Zejména Telefónica O2 je totiž díky vlastní vysokorychlostní síti, pokrývající prakticky celou Českou republiku, ve výhodě. „Jsme dlouhodobě jedničkou v počtu firemních zákazníků a tou i zůstaneme,“ tvrdí mluvčí Telefóniky O2  Martin Žabka. Podle něj O2  firemním klientům přináší služby šité na míru a personifikovanou péči. Protože firma má jak vlastní pevnou, tak mobilní síť, nejsou pro O2  problémem ani konvergované „balíčky“ služeb. „To zatím konkurence nabídnout nemůže,“ dodává Žabka. Argumentuje především dosavadní úspěšností na firemním trhu. „O2  se účastnila řady výběrových řízení, na jejichž zá- kladě byly úspěšně obnoveny smlouvy s 99 procenty stávajících korporátních zákazníků,“ vypočítává Žabka. O2  se navíc podle něj novou nabídkou v poslední době podařilo „přetáhnout“ od konkurenčních firem více než sto no- vých klientů. T-Mobile sází na mobilní internet**

Obavy z odlivu firemních klientů nemá ani další konkurent, společnost T-Mobile. Ta se chce soustředit především na vysokorychlostní mobilní internet. „V korporátním segmentu zaznamenáváme velký zájem o vysokorychlostní mobilní internet,“ tvrdí marketingový ředitel T-Mobilu Jiří Dvorjančanský. „Vodafone bude stále v nevýhodné pozici, protože dosud nemůže v oblasti rychlého mobilního připojení našemu Internetu 4G efektivně konkurovat,“ připomíná Dvorjančanský skutečnost, že Vodafone pro mobilní data využívá stále pouze pomalého standardu GPRS/EDGE.

Podle mluvčí T-Mobile Martiny Kemrové společnost nabízí firemním zákazníkům už nyní podobné konvergované služby, jako Vodafone OneNet. Zatím však pouze na individuální bázi. Operátor si podle ní však uvědomuje i rostoucí požadavky firem na datové služby. Hodlá se proto pustit i na pole pevného připojení. „V létě jsme spustili pilotní provoz vysokorychlostního připojení k internetu prostřednictvím pevné linky (ADSL). Pro zákazníky připravujeme i cenově výhodné balíčky stávajících služeb T-Mobile a ADSL,“ slibuje Dvorjančanský.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
S čím při změně zdravotní pojišťovny nepočítejte?
Nejste alergičtí na jídlo?
V pátek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Auta
Fotogalerie: V Hannoveru se ukázala také historie…
Peugeot má nový hybrid. Nabídne až 300 koní a prodávat se začne příští rok
Elektrická ofenzíva koncernu VW: Audi nabídne svůj Taycan a Porsche končí s dieselem
Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi vs. Toyota Land Cruiser 5dv. 2.8 d-4d AT: Rám proti rámu
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: od Fabie po Volvo V60
Technologie
Je vám během cestování špatně? Česká aplikace KineStop by měla pomoci
Když se přihlásíte k účtu Google na webu, dojde k přihlášení i ve Chromu
Českem se prohnal vyděračský spam. Máme vaše intimní video, tvrdí
Sony následuje Microsoft. Na PlayStationu nabídne stovky her za předplatné
Samsung prý sníží výrobu operačních pamětí, aby jejich ceny zůstaly vysoké
Hry pro příležitostné hráče