Menu Zavřít

Konkurence s německými vlaky

3. 11. 2003
Autor: Euro.cz

PRVNÍ SOUKROMÝ DOPRAVCE ZAČAL KONKUROVAT ČESKÝM DRAHÁM NA CELOSTÁTNÍ TRATI. SPOLEČNOST VIAMONT ZAHÁJILA OSOBNÍ DOPRAVU NA TRATI SOKOLOV-KARLOVY VARY. DOSUD SOUKROMÍ DOPRAVCI VYPRAVOVALI VLAKY POUZE NA ZPRIVATIZOVANÝCH TRATÍCH NEBO NA ÚSECÍCH, KTERÉ SI OD ČD PRONAJALI.

První soukromník se postaví ČD na celostátní trati

Viamont na trasu ze Sokolova do Varů nasazuje moderní německé vlaky RegioSprinter. Prodlouží tak svůj dosud provozovaný spoj Sokolov-Kraslice, který pokračuje v N ěmecku přes Klingenthal do Zwickau. Protože společnost sází především na německou klientelu, budou vlaky do Karlových Varů zajíždět zatím pouze o víkendu, kdy firma předpokládá vyšší zájem německých turistů o cestování do západočeských lázní. Ze Zwickau bude vlak v sobotu a neděli vyjíždět dvakrát denně, krátce po 8. a po 11. hodině, z V arů se pak bude vracet před 15. hod. a 19. hod. Cestující budou mít v každém vlaku k dispozici 80 míst k sezení. Jde o zkušební provoz, společnost jeho výdělečnost vyhodnotí po několika měsících.

CENA BUDE STEJNÁ, ROZDÍL V KVALITĚ

Drahám bude Viamont konkurovat především vyšší vybaveností vlaků. Cena jízdného bude stejná, jakou České dráhy na stejném úseku nabízejí zákazníkům s kartou Z. Ve vlacích ČD stojí jízdné na trase Sokolov-Karlovy Vary 34 koruny a s použitím karty Z 24 koruny. Tolik zaplatí také cestující ve vlacích Viamontu. Ačkoli vstup Viamontu na celostátní trať představuje pro ČD novou konkurenci vedle autobusové dopravy, jsou podle zákona povinny umožnit dopravcům podnikat na české státní železniční síti. Konkurenci chtějí dráhy čelit zvyšováním kvality služeb, lepší informovaností zákazníků a vstřícností zaměstnanců, řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

BRAND24

VIAMONT PRŮKOPNÍKEM

Viamont převzal od Českých drah do nájmu trať ze Sokolova do Kraslic v květnu 1998. Šlo o první trať v západních Čechách, kterou začal provozovat soukromý dopravce. O rok déle jezdí vlaky Viamontu také na podkrkonošské trati Trutnov-Svoboda nad Úpou. V iamont provozuje také nákladní dopravu, vozí například ročně až 1,5 milionu tun uhlí ze Severočeských dolů a Mostecké uhelné společnosti například do Lovochemie, Cukrovaru České Meziříčí či Tepláren Trmice. Provádí i rekonstrukce a stavby železničního svršku nebo pro velké podniky zajišťuje dopravu na jejich vlečkách. Firma zaměstnává 500 lidí a roční obrat dosahuje miliardy korun.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).