Koncesní projekt čeká na schválení

26. února 2010, 11:58 - Kateřina Menzelová
26. února 2010, 11:58

Dálnice D3

Koncesní projekt na vybudování části dálnice D3, jež spojí Prahu s jižními Čechami a naváže na hraničním přechodu Dolní Dvořiště na silniční síť Rakouska, je připraven ke schválení ve vládě. Na úsek komunikace dlouhý 28 kilometrů, který povede z Veselí nad Lužnicí do Úsilné u Českých Budějovic, chce ministerstvo dopravy nalézt soukromého partnera. Předpokládané náklady této investice dosahují 7,12 miliardy korun. „Po započtení nákladů provozu a údržby po dobu trvání kontraktu s koncesionářem by celkové náklady podle odhadů dosáhly 11,5 miliardy korun, ovšem v čisté současné hodnotě, tedy po očištění vlivů inflace, která během let bude náklady provozu a údržby zvyšovat,“ upřesňuje mluvčí ministerstva Karel Hanzelka. V současné době je již ve výstavbě klasickým postupem – kdy je investorem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a náklady hradí Státní fond dopravní infrastruktury – úsek dálnice D3 od východního okraje Tábora k severnímu okraji Veselí nad Lužnicí. Navazující část měla být dle původních předpokladů kompletně vybudována metodou PPP (Public Private Partnership). Kvůli krizi byl ale záměr přehodnocen. „Na straně potenciálních koncesionářů se zhoršily podmínky financování, proto bylo během roku 2009 rozhodnuto o rozdělení původního koncesního projektu,“ vysvětluje Hanzelka. V první vlně bude postaven 28kilometrový úsek, ve druhé pak zbylých zhruba 45 kilometrů. Dle ministerstva dopravy je v koncesním projektu na první část dálnice vyčíslena úspora nákladů oproti klasickému modelu bezmála 8,5 procenta. Po schválení koncesního projektu vládou vyhlásí ministerstvo dopravy zadávací řízení. „Kvalifikační část bude otevřena pro neomezený počet uchazečů, po vyhodnocení z nich budou vybráni čtyři, s nimiž se bude jednat dále,“ konstatuje Hanzelka. Dodává, že nyní se těžko odhaduje časový harmonogram. V optimální případě bude proces od vyhlášení k výběru koncesionáře trvat asi rok.
Ministerstvo připravuje materiál, jenž vyčíslí, na kolik by přišla výstavba dálnic klasickou metodou, tedy bez zapojení soukromého sektoru, a tyto údaje porovná se sumou, již bude mít stát k dispozici. Lze předpokládat, že mezi oběma údaji bude značná diference. „Velká část prezentace je hotova, v tuto chvíli čekáme ještě na nějaké doplňující informace týkající se situace v sousedních zemích,“ říká Hanzelka.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víkend bude plný prázdnin: trošku volna a více času
Servisní prohlídka auta na zimu: Kolik stojí a na co se zaměřit
Dlouhá cesta do práce? I na dojíždění a stěhování existuje příspěvek
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Auta
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit.…
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky milionů dolarů z okna“
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Technologie
Nejsme napojení na ruskou vládu, říká Kaspersky a poskytne důkaz
Opustí AMD s GPU továrny GlobalFoundries? Čipy Navi na 7 nm má prý vyrábět TSMC
Bixby 2.0: hlasový asistent Samsungu se rozšíří i do ostatních zařízení, půjde přes něj ovládat ledničku
Google Pixel 2 je v Česku, ale stojí pořádný balík
Logitech MX Master 2S: jak jednou myší ovládat tři počítače (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít