Koncern VW svolává prvních tisíc aut do servisů v Česku

16. května 2016, 11:55 - čtk
16. května 2016, 11:55

Koncern VW v pondělí rozeslal v rámci servisní akce kvůli emisní aféře pozvánky do servisů majitelům prvních zhruba 1000 vozů v Česku.

Další vlny budou následovat v řádu týdnů. Celkem se problém v tuzemsku týká přibližně 164.000 aut. V první vlně půjde o modely Volkswagen Amarok, Volkswagen Golf, Audi A4, A5 a Q5, a Seat Exeo s motory 2,0 TDI. V servisech jim bude aktualizován software řídicí jednotky.

Majitelé vozů jsou do servisů zváni dopisem rozesílaným Centrem služeb pro silniční dopravu, které disponuje jejich adresami. Celkem je majitelům těchto vozů v Česku k dispozici 232 autorizovaných servisů VW, Audi a Seat, které jsou ode dneška na zákrok připraveny. Škoda a její servisní síť se k akci připojí později.

Aktualizace softwaru do hodiny

„Další vlny očekáváme v řádu několika týdnů. Důvodem je skutečnost, že akce se týká více značek, různých trhů a modelů, různých motorových variant s různými převodovkami a provedení pro různé modelové roky. To vše znamená, že je nezbytné připravit několik stovek různých provedení softwaru, které jsou koordinovaně a postupně zpracovávány. Po schválení příslušnými homologačními úřady tak budou následovat další koncernové modely,“ uvedl mluvčí dovozce koncernových značek do ČR Jan Klíma.

V dopise zastoupení značky vyzývá majitele, aby se objednali v autorizovaném servisu. Bezplatný zákrok má trvat 30 až 60 minut. S sebou si mají vzít svolávací dopis a servisní plán pro nutné záznamy. Návštěvu mohou spojit s pravidelnou inspekční prohlídkou či jiným naplánovaným servisním úkonem. V Česku se akce bude týkat asi 58.000 vozů VW, Audi a Seat a přibližně 106.000 škodovek.

Přečtěte si, jaký bude mít Dieselgate vliv na zaměstnance VW

Dieselgate pocítí i zaměstnanci VW. Prémie jim klesnou o třetinu

Skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila VW, že jeho turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka rozpozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

Vozy s motorem typu EA 189 plnícím Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale problematické motory namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Panelové prostředí pro aplikace ve Windows žije. Možná si ho brzy osaháme
Vznikl velký výrobce procesorů ARM pro servery, Marvell a Cavium se spojí za 6 miliard $
Připravte si lyže. NaSvah.cz vám najde nejlepší střediska v Česku a na Slovensku
Čína nemá ráda ani Skype. Ten tak zmizel z katalogů aplikací
Uber zlepšuje podmínky pro své řidiče a přidává živé sledování
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít