Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Nezaměstnanost je nízká, poptávka po personalistech vysoká

Nezaměstnanost v ČR se už spoustu měsíců drží na minimu. Od roku 2014 s občasnými výkyvy…

Oslavy výročí vzniku ČSR potrvají celý měsíc od 28. září

Národní oslavy 100 let Československa začnou 28. září znovuspuštěním staroměstského…

Průlom v pohledu na alternativní medicínu

Informace o předání petice na podporu biotroniky do Poslanecké sněmovny a Senátu…

Komu ujede rychlík se zážitky

17. března 2008, 00:00 - Eva Marzini
17. března 2008, 00:00

Předražené zážitky se neprodávají. A kdo neprodává, zkrachuje.

Do kolonky o vyplněných dírách na trhu byla vepsána poznámka – obchod se zážitky – zaplněno. Tak, jak to v podnikání bývá, i v tomto obchodu konkurence dlouho nespala. Stačilo, aby uběhly dva roky a ke dvěma sólo kaprům – firmě Allegria a Den jak sen – se přidaly další, a rázem je obchodníků na trhu dvacet. Rychlík se zážitky je tedy již rozjetý a každý, kdo se chystá naskočit, riskuje, že si zlomí vaz. Nováčci v byznysu musejí vynaložit daleko větší úsilí a čeká je i desetinásobně vyšší investice. Dříve by si vystačili se startovným ve výši sto tisíc, dnes jim nemusí stačit ani milion. Konkurence nespí, zvýšila laťku a investuje například i do prodejních stánků.

Nejvíce na soutěživém prostředí profitují zákazníci. Ti nutí obchodníky, aby zároveň zvedali laťku úrovně poskytovaných služeb. Kdo se nechová slušně, nebo má problémy s dotažením objednávek do konce, jde z kola ven. Klienti se stali i vybíravými – vyžadují širokou nabídku zážitků, doplňovanou o novinky. Kdo nechce za poptávkou ztratit krok, potřebuje v prvé řadě dobré vztahy s dodavateli. A to je bolavé místo, na kterém mohou někteří zkrachovat.

Bankrot může hrozit i kvůli nedotáhnutým dohodám. Že se konkurence objeví tak rychle, nepočítal žádný z obchodníků. Podcenili i fakt, že konkurenty se jim mohou stát také sami provozovatelé. Nejviditelněji se to projevuje na cenách. O jejich výši zapomněli obchodníci vyjednávat od začátku. Ukazuje se, že navyšovat je se nevyplácí. Předražené zážitky se totiž neprodávají. A kdo neprodává, zkrachuje. Ve hře zůstane ten, kdo si provozovatele získá a nabídne jim něco navíc.

Nejsilnějším argumentem obchodníků jsou hlavně pravidelné objednávky. Ale těch mají provozovatelé zatím dost vlastních. Jakou přidanou hodnotu jim mohou obchodníci ještě nabídnout?

V rozjetém rychlíku si nejlepší místa pojistí jen ti, kteří si uvědomují, že do centra pozornosti musejí stavět pěstování vztahů s dodavateli a zvyšování úrovně služeb ku prospěchu zákazníků. Každý, kdo jednou zkusil podnikat, ví, že pokud je vlak rozjetý, nestaví. Ten, kdo jednou vystoupí, podruhé správný rychlík nechytne.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Taky už vám přišel spam, že si vás někdo natočil?
Trumpovy obchodní války a proměna čínské ekonomiky
S novým školním rokem se shánějí pronájmy. Na co si dát pozor?
Od 1. října se zpřísňují podmínky k získání hypotéky!
S čím při změně zdravotní pojišťovny nepočítejte?
Auta
Právě vychází časopis Auto motor a sport 10/2018
Automobilka Lotus nemůže najít své první auto. Žádá proto o pomoc každého z vás
Co ukáže Škoda v Paříži? Vision RS, Kodiaq RS, Karoq Sportline i Alexu
Donald Trump se dočkal. Jeho nová limuzína je konečně hotová
Poprvé za volantem Audi Q3 2019: Je prostornější, líp jezdí a vypadá jako zmenšená Q8
Technologie
Zprávy pro Android: vzdušný design, brzy i propracované vyhledávání
Co se dělo na Měsíci před Apollem? (video s CZ titulky)
Nedostupnost čipů Intel udeřila. Procesory Coffee Lake jsou vyprodané, ceny vystřelily
Office 2019 byl uvolněn pro první firmy. Jaké novinky nabízí?
VDSL skokově zrychluje. Místo 20 Mb/s můžete mít až pětinásobek
Hry pro příležitostné hráče