Komu ujede rychlík se zážitky

17. března 2008, 00:00 - Eva Marzini
17. března 2008, 00:00

Předražené zážitky se neprodávají. A kdo neprodává, zkrachuje.

Do kolonky o vyplněných dírách na trhu byla vepsána poznámka – obchod se zážitky – zaplněno. Tak, jak to v podnikání bývá, i v tomto obchodu konkurence dlouho nespala. Stačilo, aby uběhly dva roky a ke dvěma sólo kaprům – firmě Allegria a Den jak sen – se přidaly další, a rázem je obchodníků na trhu dvacet. Rychlík se zážitky je tedy již rozjetý a každý, kdo se chystá naskočit, riskuje, že si zlomí vaz. Nováčci v byznysu musejí vynaložit daleko větší úsilí a čeká je i desetinásobně vyšší investice. Dříve by si vystačili se startovným ve výši sto tisíc, dnes jim nemusí stačit ani milion. Konkurence nespí, zvýšila laťku a investuje například i do prodejních stánků.

Nejvíce na soutěživém prostředí profitují zákazníci. Ti nutí obchodníky, aby zároveň zvedali laťku úrovně poskytovaných služeb. Kdo se nechová slušně, nebo má problémy s dotažením objednávek do konce, jde z kola ven. Klienti se stali i vybíravými – vyžadují širokou nabídku zážitků, doplňovanou o novinky. Kdo nechce za poptávkou ztratit krok, potřebuje v prvé řadě dobré vztahy s dodavateli. A to je bolavé místo, na kterém mohou někteří zkrachovat.

Bankrot může hrozit i kvůli nedotáhnutým dohodám. Že se konkurence objeví tak rychle, nepočítal žádný z obchodníků. Podcenili i fakt, že konkurenty se jim mohou stát také sami provozovatelé. Nejviditelněji se to projevuje na cenách. O jejich výši zapomněli obchodníci vyjednávat od začátku. Ukazuje se, že navyšovat je se nevyplácí. Předražené zážitky se totiž neprodávají. A kdo neprodává, zkrachuje. Ve hře zůstane ten, kdo si provozovatele získá a nabídne jim něco navíc.

Nejsilnějším argumentem obchodníků jsou hlavně pravidelné objednávky. Ale těch mají provozovatelé zatím dost vlastních. Jakou přidanou hodnotu jim mohou obchodníci ještě nabídnout?

V rozjetém rychlíku si nejlepší místa pojistí jen ti, kteří si uvědomují, že do centra pozornosti musejí stavět pěstování vztahů s dodavateli a zvyšování úrovně služeb ku prospěchu zákazníků. Každý, kdo jednou zkusil podnikat, ví, že pokud je vlak rozjetý, nestaví. Ten, kdo jednou vystoupí, podruhé správný rychlík nechytne.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Auta
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě…
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Subaru Impreza páté generace dorazila do ČR. Je to vážně zajímavé auto
Technologie
Vznikl velký výrobce procesorů ARM pro servery, Marvell a Cavium se spojí za 6 miliard $
Připravte si lyže. NaSvah.cz vám najde nejlepší střediska v Česku a na Slovensku
Čína nemá ráda ani Skype. Ten tak zmizel z katalogů aplikací
Uber zlepšuje podmínky pro své řidiče a přidává živé sledování
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít