Komu ujede rychlík se zážitky

17. března 2008, 00:00 - Eva Marzini
17. března 2008, 00:00

Předražené zážitky se neprodávají. A kdo neprodává, zkrachuje.

Do kolonky o vyplněných dírách na trhu byla vepsána poznámka – obchod se zážitky – zaplněno. Tak, jak to v podnikání bývá, i v tomto obchodu konkurence dlouho nespala. Stačilo, aby uběhly dva roky a ke dvěma sólo kaprům – firmě Allegria a Den jak sen – se přidaly další, a rázem je obchodníků na trhu dvacet. Rychlík se zážitky je tedy již rozjetý a každý, kdo se chystá naskočit, riskuje, že si zlomí vaz. Nováčci v byznysu musejí vynaložit daleko větší úsilí a čeká je i desetinásobně vyšší investice. Dříve by si vystačili se startovným ve výši sto tisíc, dnes jim nemusí stačit ani milion. Konkurence nespí, zvýšila laťku a investuje například i do prodejních stánků.

Nejvíce na soutěživém prostředí profitují zákazníci. Ti nutí obchodníky, aby zároveň zvedali laťku úrovně poskytovaných služeb. Kdo se nechová slušně, nebo má problémy s dotažením objednávek do konce, jde z kola ven. Klienti se stali i vybíravými – vyžadují širokou nabídku zážitků, doplňovanou o novinky. Kdo nechce za poptávkou ztratit krok, potřebuje v prvé řadě dobré vztahy s dodavateli. A to je bolavé místo, na kterém mohou někteří zkrachovat.

Bankrot může hrozit i kvůli nedotáhnutým dohodám. Že se konkurence objeví tak rychle, nepočítal žádný z obchodníků. Podcenili i fakt, že konkurenty se jim mohou stát také sami provozovatelé. Nejviditelněji se to projevuje na cenách. O jejich výši zapomněli obchodníci vyjednávat od začátku. Ukazuje se, že navyšovat je se nevyplácí. Předražené zážitky se totiž neprodávají. A kdo neprodává, zkrachuje. Ve hře zůstane ten, kdo si provozovatele získá a nabídne jim něco navíc.

Nejsilnějším argumentem obchodníků jsou hlavně pravidelné objednávky. Ale těch mají provozovatelé zatím dost vlastních. Jakou přidanou hodnotu jim mohou obchodníci ještě nabídnout?

V rozjetém rychlíku si nejlepší místa pojistí jen ti, kteří si uvědomují, že do centra pozornosti musejí stavět pěstování vztahů s dodavateli a zvyšování úrovně služeb ku prospěchu zákazníků. Každý, kdo jednou zkusil podnikat, ví, že pokud je vlak rozjetý, nestaví. Ten, kdo jednou vystoupí, podruhé správný rychlík nechytne.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Auta
Retro: Preston Tucker byl Elon Musk své doby. Z jeho auta…
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při sprintu potrápí Porsche, RS 5 a další
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Technologie
Jak je to s opravami chyby Spectre. Aktualizace mikrokódu, operačního systému a důsledky
Letí na vás raketa! Chyba operátora poplašného softwaru způsobila na Havaji paniku
Cnews FM: Prodali byste svou digitálně vlastněnou hru? Robot Cache to umožní [podcast]
Restarty po opravách díry Spectre se týkají i dalších CPU Intel, problém s AMD vyřešen
Pohodlí je důležitější než bezpečnost. Dvoufázové ověření účtů používá jen 10 % uživatelů Googlu
Hry pro příležitostné hráče