Komfortní, když nesedíte vzadu

17. ledna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
17. ledna 2005, 00:00

TEST - AUDI A 4 Teprve nedávno se v Česku začalo prodávat vylepšené Audi A4, typický vůz pro střední podnikatele a manažery. Profit minulý týden otestoval jednu z jeho úsporných naftových verzí.

TEST - AUDI A 4 Teprve nedávno se v Česku začalo prodávat vylepšené Audi A4, typický vůz pro střední podnikatele a manažery. Profit minulý týden otestoval jednu z jeho úsporných naftových verzí. Nová čtyřdveřová limuzína se prvně ukázala na podzim, hodně připomíná většího sourozence A6. Její nejlevnější verze vyjde na 825 tisíc korun. Přídi dominuje agresivní jednodílná maska chladiče, která je typická pro všechny audi nových řad. Zadním partiím dominují horizontální linie, navazující na robustní boky stroje. Osobitě pojatá jsou také dvoudílná koncová světla, zasahující poměrně hluboko do boků karoserie. Zcela nově řešený je i interiér. Charakteristickým prvkem je například volant nové generace, jehož střední část, kryjící airbag, evokuje tvar jednodílné masky chladiče. Všechny verze nové řady A4 mají interiér přizdobený řadou dekorativních prvků z leštěného hliníku - kryje například dveřní prahy. Zákazníci mohou volit ze tří druhů textilního čalounění, v nabídce jsou idva druhy luxusního koženého čalounění. Kolik je v autě místa? Přední sedadla i kufr ho nabízejí nespočet. Zavazadlový prostor má základní objem 460 litrů, tedy skoro jako Škoda Octavia. Horší je to s místem pro nohy cestujících na zadních sedadlech, což je věc, kterou lidé vytýkají Audi A4 už léta. Nepříliš pohodlná jsou také ostře skloněná opěradla zadních sedadel. Pochvalu zato zaslouží testovaný dvoulitr TDI (v základu za 920 tisíc), který jsme prohnali po dálnicích i běžných silnicích. P ři maximálním výkonu 103 kilowattů dokáže jet až 212 kilometrů v hodině, na dálnici přitom nepožírá více než 7,5 litru nafty na sto kilometrů jízdy. Na běžné silnici pak jeho spotřeba nepřekračuje šest litrů. Na závěr k výbavě. Standard obsahuje mimo jiné aktivní opěrky u předních sedadel, dvoustupňové čelní airbagy, boční airbagy vpředu a průběžné hlavové airbagy. Všechny verze mají rovněž elektricky ovládaná přední i zadní okna, zpětná zrcátka nebo dálkově ovládané centrální zamykání. N a přání si může zájemce o nové Audi A4 objednat také například adaptivní světlomety s technologií xenon plus, stěrače s dešťovým senzorem, systém samočinné aktivace světel nebo audiosystém BOSE. * JAK SE SEDÍ VZADU**

Kdo chce pohodlí i vzadu, musí si koupit větší A6. Opěradla zadních sedadel jsou u A4 skloněna v hodně ostrém úhlu, takže se na nich dají při delších jízdách jen obtížně protáhnout záda či dokonce spát.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít