Kolínská automobilka rozjela výrobu

07. března 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
07. března 2005, 00:00

TPCA První vozy značek Peugeot, Citroen a Toyota určené pro zákazníky začaly minulý týden opouštět výrobní linky nové kolínské automobilky. Maximální roční kapacita nové továrny má být zhruba 300 tisíc vozů všech tří značek. Znamená to, že by každou minutu měl z bran závodu vyjet jeden vůz.

TPCA

První vozy značek Peugeot, Citroen a Toyota určené pro zákazníky začaly minulý týden opouštět výrobní linky nové kolínské automobilky.

Maximální roční kapacita nové továrny má být zhruba 300 tisíc vozů všech tří značek. Znamená to, že by každou minutu měl z bran závodu vyjet jeden vůz. Podle prezidenta společnosti TPCA Masatake Enomota však chce firma plného výkonu dosáhnout až přibližně za rok.

AUTO ZA 250 TISÍC Posledním tajemstvím, které se skrývalo za zdmi firmy, byla cena nových aut Peugeot 107, Citroen C1 a Toyota Aygo. Tu společnost TPCA odkryla až na světové premiéře v rámci mezinárodního autosalonu v Ženevě: všechny tři značky se budou prodávat za zhruba 250 tisíc korun. Na českém trhu však skončí pouze maximálně pětina produkce automobilky, celých 80 procent půjde na export zejména do Francie a Itálie. Pro srovnání - cena základní verze vozu Škoda Fabia začíná na hranici 225 tisíc korun. Společnost Škoda Auto přitom vyváží do zahraničí rovněž zhruba 85 procent produkce (vyrábí kolem 450 tisíc vozů).

MILIARDOVÁ INVESTICE Výstavba továrny, zavedení všech technologií a náběh výroby společnosti TPCA vyšly na zhruba 1,25 miliardy korun. Ve srovnání s původním plánem se podařilo ušetřit kolem čtvrt miliardy. Firma zaměstná v plném provozu až tři tisíce lidí, dnes jich má o tisíc méně. V současné době se pracuje zatím na jednu směnu, v červnu se začne na dvě a v září už by celá továrna měla jet na tři směny.

Díky kolínské společnosti TPCA získá Česká republika jedno světové prvenství - stane se největším výrobcem automobilů na světě z hlediska počtu vyrobených vozů na jednoho obyvatele. V okamžiku, kdy se v Kolíně spustí plný provoz, by se totiž v obou českých automobilkách mělo vyrábět kolem 800 tisíc aut ročně. A to se ještě ve firmě Škoda Auto připravuje výroba dalších modelů.

Foto popis| Citroeny C1 a jejich koncernoví sourozenci konečně míří k zákazníkům.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Zotac uvádí krátkou GeForce GTX 1080 Ti s vodním chlazením, pro kompaktní highendová PC
OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?
Jak (ne)funguje propojení počítače s mobilem ve Windows 10 Fall Creators Update?
Mladí Číňané soutěží ve virtuálním tleskání prezidentovi, mají na to aplikaci
Volby.cz byly pod „hackerským“ útokem, tvrdí Český statistický úřad
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít