Kola pro fajnšmekry

07. února 2005, 00:00 - ONDŘEJ DRÁBEK
07. února 2005, 00:00

ROMAN BARTOZSDítě Romana Bartozse spí v hliníkové kolébce. Vypadá to možná trochu nezvykle. Ovšem jen do doby, než si uvědomíte, že Bartozs propadl výrobě exkluzivních hliníkových rámů pro jízdní kola. Firma Race Bike Romana Bartozse dnes patří ve světě cyklistiky k uznávaným producentům rámů pro extrémní ježdění.

**ROMAN BARTOZS

Dítě Romana Bartozse spí v hliníkové kolébce. Vypadá to možná trochu nezvykle. Ovšem jen do doby, než si uvědomíte, že Bartozs propadl výrobě exkluzivních hliníkových rámů pro jízdní kola.

Firma Race Bike Romana Bartozse dnes patří ve světě cyklistiky k uznávaným producentům rámů pro extrémní ježdění. Málokoho by napadlo, že kola, na kterých jezdí světová sjezdařská špička, nevznikají ve velké prosklené hale, ale v malém zámečku v Jezdkovicích u Opavy. To ale až v poslední době. Začátky této firmy byly daleko skromější.

„Vystudoval jsem v Brně strojařinu. Potom jsem začal pracovat ve strakonické ČZ na vývoji motocyklů. Takže dnes se naše rámy podobají konstrukcí motorkám. Firmu jsme rozjížděli s manželkou v panelákovém bytě a s trabantem. Nikdy jsme si nemohli dovolit vzít větší půjčku než deset, maximálně dvacet tisíc. Všechno, co jsme vydělali, jsme vraceli zpátky do výroby, a tak je to vlastně dodnes,“ vzpomíná Bartozs.

Zhruba před deseti lety vyráběl rámy pro silniční kola. Náhodné setkání s cyklisty, kteří pro divoké sjezdy potřebovali extrémně pevné, odpružené rámy dalo firmě Race Bike ten největší impulz k rozvoji. Dnes třicet procent produkce tvoří právě rámy, na extrémní ježdění a Batosz je vyváží třeba do Německa, Polska nebo Slovinska. Nejde přitom o žádnou levnou záležitost, cena rámů se pohybuje v desítkách tisíc. „Do deseti let očekávám, že budeme přítomni doslova v celé Evropě,“ doufá Bartozs.

Chce ještě trochu rozšířit výrobu: „Představoval bych si asi 1500 rámů měsíčně. Víc ani vyrábět nechceme. Většina lidí, kteří si naše kola kupují, ví přesně proč. Chceme i nadále zůstat záležitostí pro fajnšmekry,“ uzavírá Roman Bartozs. 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Chcete půjčku vyřídit online?
Jaký má vliv sdílené ubytování na českou ekonomiku?
Po svatbě vás vyřizování na úřadech nemine!
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Auta
Příval malých crossoverů na český trh nebere konce. Dnes…
Plug-in hybridní kupé Polestar 1 není Volvo a vyrábět se bude v Číně
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Sportovní Mazda s motorem Wankel? Problémem není technologie, ale byznys
Polestar dnes představí své první auto. Bude to čtyřválcové plug-in hybridní kupé
Technologie
Už i pevným diskem se dá špehovat, funguje jako mikrofon. Hrozba pro bezpečnost
Podruhé a lépe. Surface Book 2 je rychlejší, lépe vybavený a může být zcela tichý
Netflix má již 104 milionů předplatitelů. Příští rok hodlá do obsahu nacpat 8 mld. dolarů
Windows 10 Fall Creators Update: jen malé a někdy nedotažené novinky [recenze]
Bez LTE, zato s Wi-Fi. Praha nabídne v metru bezplatný internet
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít