Menu Zavřít

Kofole loni klesly tržby téměř o tři procenta. V Polsku měnila obchodní model

20. 3. 2017
Autor: Kofola

Nápojářské skupině Kofola loni klesly tržby meziročně o 2,7 procenta na sedm miliard korun. Snížily se rovněž její provozní zisk, a to o 8,2 procenta na 541 milionů korun, a ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) o 3,5 procenta na 1,06 miliardy korun. Za poklesem tržeb je podle Kofoly změna obchodního modelu v Polsku, kde firma zefektivnila svou výrobu a zavřela jeden ze tří výrobních závodů.

„Výsledek je v souladu s naším očekáváním. Předchozí sezona byla díky počasí extrémně vydařená a navázat na ni stejným tempem byl tvrdý oříšek. Vedle toho jsme se museli postavit čelem k situaci v Polsku, což přineslo dodatečné komerční náklady, zejména v marketingu,“ uvedl finanční ředitel skupiny Daniel Buryš.

Kofola uvedla, že v Česku, na Slovensku i v adriatickém regionu se jí loni dařilo a při vyloučení Polska tam tržby skupiny meziročně vzrostly o 7,8 procenta a ukazatel EBITDA o 6,6 procenta. Největším tahounem tradičně byla značka Kofola, dále značky Rauch, Vinea a Radenska.

Na konci loňského roku Kofola prostřednictvím slovinské skupiny Radenska dokončila akvizici chorvatského producenta minerálních vod Studenac. Radenska se členem skupiny Kofola stala předloni.


O kofole čtěte více:

Kofole klesly tržby i zisk, v Polsku chystá velkou ofenzivu

Kofola stojí před rozvodem

Kofola posiluje na Balkáně. Kupuje chorvatskou minerálku Studenac

Ilustrační foto (Autor: filedump, CC BY 2.0, Flickr)


Narostla další značka UGO, která prostřednictvím 73 UGO Freshbarů a Salaterií zvýšila tržby meziročně o 53 procent, což je nárůst o více než 100 milionů korun. „V roce 2017 bude UGO nadále rozvíjet koncept UGO Salaterií a připraví jej do formy franšíz. Chce také investovat do otevírání nových UGO Freshbarů a rozšířit distribuční místa pro UGO paskalizovanou šťávu v lahvičkách,“ sdělila Kofola.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.


Přečtěte si o novém projektu Kofoly:

BRAND24

Kofola otevřela první restauraci, která restaurací úplně není

Vizualizace nové restaurace Kofoly NaGrilu


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).