Ke stomilionové ztrátě Bakalovy LBM přispěla investice do soutěže krásy

 Gallistl 10. ledna 2016, 18:07  -  Vladan Gallistl
10. ledna 2016, 18:07

Ženská krása něco stojí. V minulosti na to doplatila řada mužů, včetně nejvýznamnějších panovníků, magnátů a jiných velikánů. A o slušné peníze připravila rovněž finančníka Zdeňka Bakalu. Jeho skupina Luxury Brand Management (LBM), která se zabývá prodejem luxusního zboží, totiž utrpěla obrovskou ztrátu, když prodávala firmu M Marketing, provozovatele soutěže krásy Česká Miss.

Při prodeji M Marketingu do rukou společnosti Czech Event Management musela skupina LBM odúčtovat oceňovací rozdíl k investici ve výši zhruba 134 milionů korun. Jinými slovy: na prodeji provozovatele soutěže krásy prodělala Bakalova skupina zmíněnou sumu.

Celou soutěž o nejkrásnější dívku Česka totiž Bakala prodal pouze za 16,2 milionu korun, a to peníze investované do firmy nepokrylo. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Luxury Brand Management za rok 2014, která byla zveřejněna v prosinci. Na otázky týdeníku Euro týkající se hospodaření firma neodpověděla.

Miss podnikatelka

Soutěž Česká Miss založila v roce 2004 Bakalova manželka Michaela Bakalová a pořádala ji deset let. Zajímavostí je, že Bakalová (tehdy Maláčová) se v roce 1991 stala vítězkou soutěže Miss ČR, které později začala konkurovat s Českou Miss.

Spory mezi oběma soutěžemi dospěly až k soudu, u něhož se ředitel Miss ČR Miloslav Zapletal soudil s Bakalovou kvůli příliš podobnému názvu. Soudy ale daly za pravdu Bakalové. Obě soutěže krásy se nakonec v roce 2011 sloučily pod M Marketing.

Nakonec po deseti letech Bakalová svět soutěží krásy opustila, když se LBM zbavil firmy M Marketing. „Rozhodnutí o prodeji České Miss souvisí se záměrem společnosti Luxury Brand Management věnovat se především rozvoji obchodu s luxusním zbožím,“ komentovala transakci tehdejší ředitelka LBM Martina Matoušková. Nutno dodat, že se LBM zbavil dlouhodobě ztrátového podnikání.

Ztráta z prodeje M Marketingu významně přispěla k tomu, že hospodaření společnosti Luxury Brand Management skončilo v roce 2014 v obří ztrátě 315,7 milionu korun. Jde o dramatické zhoršení oproti předchozímu roku, kdy skupina dosáhla čistého zisku ve výši 135,8 milionu.

Kromě ztráty z prodeje M Marketingu se na výsledku podílelo rovněž jednorázové zaúčtování převzatých společností a vyšší tvorba opravných položek k pohledávkám. Skupině LBM navíc klesly výrazně tržby z 806,3 milionu v roce 2013 na předloňských 730,2 milionu korun. Náklady skupiny se však zvýšily.

Více se o tématu dočtete v pondělním vydání týdeníku Euro


Čtěte také:

Pavel Páral: Jak Zdeněk Bakala bouchnul dveřmi

Diamantové korunky z Česka zdobí světové miss. Jedna nyní míří do Prahy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy budou Vánoce a vánoční prázdniny?
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Cnews FM: Sžili jsme se s Firefoxem Quantum, nebo jsme ho vyhodili z okna? [podcast]
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít