Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Když firmě uletí střecha

17. března 2008, 00:00 - Martina Martinovičová
17. března 2008, 00:00

LIKVIDACE ŠKOD - Zdokumentovat a pak teprve uklidit, ale pokud možno nevyhazovat! To je podle pojišťoven hlavní zásada pro úspěšné vyřízení pojistné události.

Postihla vaši firmu živelná pohroma? „Snažte se zabránit zhoršování následků již vzniklé pojistné události, i když s tím budou spojené případné další finanční výdaje. Pojišťovna vám tyto náklady proplatí v rámci pojistného plnění,“ doporučuje Václav Bálek z České pojišťovny.

Potřebujete-li začít bezodkladně s úklidem zasaženého místa ještě před příchodem likvidátora, není to problém. Ze všeho nejdříve ale vše vyfotografujte. Zničené věci nevyhazujte a pokuste se je uchovat do té doby, než si je likvidátor osobně prohlédne.

„Pokud se jedná o trestný čin, tak nejjednoduššího a nejrychlejšího vyšetření ze strany policie a potažmo vyplacení peněz od pojišťovny se dočkáte, budete-li schopni potvrdit existenci všech odcizených a poškozených předmětů. Také musíte dokázat, že vaší firmě patřily. Ideální je doložení jejich hodnoty účtenkami, záručními listy nebo znaleckými posudky,“ říká Bálek. Pokud takovou dokumentaci nepředložíte, ať už proto, že ji zničil živel nebo odnesl zloděj, pojišťovna si s tím poradí i tak. Jen jí to bude možná o něco déle trvat. Rychlost vyřízení škodní události závisí totiž v první řadě na rychlosti předložení všech potřebných dokladů a jejich úplnosti.

Podělte se s pojišťovnou o špatné zprávy

To, že se vám stala škoda na majetku, oznamte své pojišťovně co nejdříve. Zatím nejčastějším způsobem nahlášení pojistné události je zřejmě písemná forma na příslušném tiskopise. Ten získáte buď přímo na pobočce, kde vám ho nejspíše pomohou i vyplnit, nebo si ho můžete vytisknout z jejích internetových stránek, vyplnit a spolu s doklady poslat poštou na danou adresu. Některé pojišťovny nabízejí na svých stránkách on-line formuláře. A víc nic – ani cesta na poštu, ani osobní návštěva pobočky pojišťovny už nejsou nutné.

Nejrychlejší a nejpohodlnější způsob oznámení pojistné události je jeden jediný telefonát. Pojišťovnu totiž můžete o škodě informovat bezprostředně po jejím vzniku. Nemusíte chodit osobně na pobočku, zjišťovat její otevírací dobu a rušit domluvené schůzky.

Domluvte se s likvidátorem

Ať už pojistnou událost zaregistrujete jakýmkoliv způsobem, bude v systému pojišťovny zaevidována a bude jí přidělen likvidátor. Ten by vás měl co nejdříve kontaktovat a domluvit si s vámi termín své návštěvy. Likvidátor provede prohlídku poškozeného místa nebo předmětu a zároveň vyčíslí výši škody. Připravte si seznam poškozených věcí včetně údajů o jejich ceně a stáří. Není nic jednoduššího než sáhnout po obálce, kde máte vše uloženo z doby, kdy jste věci pořídili a pojistili. Zápis o pojistné události si pozorně přečtěte a teprve poté podepište. Pokud likvidátor nevypočte výši plnění hned na místě při první návštěvě, měl by vás informovat o tom, jak s vámi bude projednávána výše plnění. K seznámení s výší plnění a k jejímu podpisu můžete být pozváni na pobočku pojišťovny nebo vás likvidátor navštíví ještě jednou.

„Po zaregistrování pojistné události, zpravidla telefonicky, pojišťovna vyšle mobilního technika, který je jakousi prodlouženou rukou likvidátora. Tomu poškozená firma předá veškeré informace a dokumenty, on škodu zdokumentuje a informace pošle k výpočtu do centra likvidace České pojišťovny. Likvidátor ji kontaktuje pouze v případě nějakých nesrovnalostí,“ vysvětluje ředitel odboru likvidace neživotního pojištění Radim Nekov. Česká pojišťovna pak rovnou zašle informativní dopis, ve kterém oznámí výši již vyplaceného plnění.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy začít nakupovat na Vánoce?
Zájem o úvěry na bydlení v září lámal rekordy
Ceny elektřiny se domácnostem prodraží až o 15 %. Kdy můžete odejít k jinému dodavateli?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (2)
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Auta
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný…
Sedm chyb při předjíždění, kterými můžete i někoho zabít
Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Kvíz: Poznáte správně model auta podle fotografie?
Zákazníci vzali Ford GT útokem. Automobilka proto znovu začne přijímat objednávky
Technologie
GeForce GTX 1060 s pamětí GDDR5X potvrzena Nvidií. Prý je založená na čipu GP104
Cnews FM: Óda na Windows 10 October „ještě to není dokonalé“ Update [podcast]
Biostar Racing X470GT8 – vyplatí se dát šanci Biostaru? (uživatelská recenze)
Vyšly testy Core i9-9900K, i7-9700K a i5-9600K. Jaká je pájka, OC, spotřeba a výkon?
Konec čekání. Po pěti letech vychází „nový“ Winamp
Hry pro příležitostné hráče